دوشنبه 27 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصويب ساختار جديد سپاه توسط رهبر جمهوری اسلامی، ايرنا

سردار سرلشکر محمد علی جعفری روز دوشنبه در مراسم توديع و معارفه رييس جديد سازمان مستضعفين خبر داد که ساختار جديد سپاه روز گذشته توسط رهبر معظم انقلاب تصويب شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی ايرنا، فرمانده کل سپاه با اشاره به تصويب ساختار جديد سپاه پيش از نماز مغرب و عشا روز گذشته توسط مقام معظم رهبری، تاکيد کرد: صحنه‌‌هايی از مجموعه يا زيرمجموعه سازمان بسيجی به صورت مشخص و روشن، قطعی توسط فرمانده کل قوا تصويب و از امروز صبح ابلاغ شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی حضور حجت الاسلام طائب در معاونت اطلاعات سپاه را نتيجه تصويب اين ساختار دانست و گفت: نظام توقع زيادی ازفعاليت‌های اطلاعاتی سپاه دارد و با توجه به آشنايی ايشان اين مسئوليت را به حجت الاسلام طائب واگذار کرده است.
سردار جعفری مهمترين ويژگی سردار نقدی را بسيجی بودن وی دانست و گفت: نگاه وی نگاهی فرهنگی است و در رابطه با بسيج هم نگاهی فرهنگی دارد که مسئوليت ايشان متقارن می‌شود با نيازهای انقلاب و ماموريت‌های کنونی که برعهده سازمان بسيج مستضعفين قرارداده شده است.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص استفاده دقيق علمی و کامل از توان نيروی مقاومت بسيج تصريح کرد: در ساختار جديد سپاه که به تصويب رهبری رسيده است و با هماهنگی ستاد کل نيروهای مسلح سپاه‌های استانی مسئوليت بسيج هر استان را برعهده می‌گيرند و نيروی زمينی سپاه نيز لايه‌های از بسيج که کار نظامی انجام می‌دهند را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: مبنای اين ساختار و سازمان تصميمات ساختاری بسيج بوده که نقش آن در دفاع از انقلاب اسلامی پررنگ‌تر خواهد شد.
وی با تشريح تشکيل سپاه‌های استانی در مقطعی از زمان افزود: زمانی به اين جمع‌بندی رسيديم که تمام قدرت سپاه‌های استانی در يک ستاد متمرکز شود و زيرمجموعه‌های آن تحت فرماندهی واحد در يک استان قرار بگيرد که اين الگو مورد نظر خاص رهبر انقلاب بود و از خيرات و برکات آن نيز به سرعت بهره‌مند شديم.
فرمانده کل سپاه اين تصميم را ساختاری، اصولی، مبنايی و براساس ملاحظات اساسی و عمده عنوان کرد و گفت: با هم افزايی در استان‌ها، يگان‌های نيروی زمينی و بسيج با هم مشارکت خواهند کرد که اين تقسيم ماموريت‌های مختلف به سازمان‌های مختلف سپاه را دربرمی‌گيرد.
وی با تذکر به اين که سپاه پاسداران با طيف ماموريت‌های متفاوتی مواجه است تصريح کرد: با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب، سپاه يک سازمان فرهنگی، امنيتی و نظامی است و اين نوع تفکيک و تدابير پی در پی در طول سال‌های بعد از دفاع مقدس گرفته شده است و بايد از نيروی عظيم مردمی بسيج در رابطه با سپاه در مقطع و زمانی متناسب با نيازهای انقلاب به کار گرفته شود.
وی لازمه اين عمل را انعطاف سازمانی با توجه به تغيير ماهيت تهديد و تغيير اولويت‌های ماموريتی در مقاطع مختلف زمانی اعلام کرد و ادامه داد: بايد برای مبارزه با تهديد نرم بسيج نظامی از بسيج غيرنظامی جدا شود و بسيج نظامی با نيروی زمينی سپاه کار کند و بسيج غيرنظامی نيز ماموريت مبارزه با تهديدات و جنگ نرم را برعهده داشته باشد.
فرمانده کل سپاه پاسداران از امروز ماموريت‌های بسيج را زيرنظر سپاه‌های استانی به صورت متمرکز اعلام کرد و افزود: يگان‌های نظامی نيز در سپاه‌های استانی در کنار بسيج فعاليت می‌کنند که بايد بسيج به نوعی نقش خود را برای دفاع از صحنه‌های نيمه سخت عليه نظام برعهده بگيرد.
سپاه‌های استانی نيز ماموريت دارند تا با جنگ سخت مقابله کنند و هر کجا که لازم باشد اين سپاه‌ها در اختيار بسيجيان قرار می‌گيرد اما ماموريت ذاتی بسيج عمق بخشی داخلی و مقابله با تهديدات نرم است.
سردار جعفری سازمان بسيج مستضعفين را در ساختار جديد سپاه مسئول سياستگذاری عليه تهديدات نرم در کشور دانست و تاکيد کرد: سازمان بسيج مستضعفين متولی سياستگذاری تخصصی عليه تهديد و جنگ نرم می‌باشد ولی مبارزه با جنگ نرم برعهده سپاه‌های استانی است و فعاليت‌های جديد بايد با نگاهی جديد صورت گيرد که کار بسيار سختی است.
وی وظيفه کنونی بسيج را دارای دو ماهيت دانست و گفت: يکی ارتباط با اقشار مختلف بسيج است و ديگری ستاد تخصصی فرماندهی کل سپاه می‌باشد که بسيج مسئول آن است و اين نيرو در ساختار و سازمان جديد سپاه نيمی از ماموريت‌های سپاه را انجام خواهد داد.
جعفری ادامه داد: تلاش شده که از طريق سازماندهی وقت فرمانده کل قوا را بتوان در خدمت بسيج قرار دهيم و اين هدف کلی از تشکيل سپاه‌های استانی و سازمان بسيج مستضعفين است.
وی تصريح کرد: بسترها فراهم شده تا از نيروهای مردمی در سپاه‌های استانی برای دفاع از انقلاب استفاده کنيم و بايد خود را آماده کنيم تا در آينده بسترهای جديدی ايجاد شود و از ديروز برنامه‌های جديد سپاه اجرايی می‌شود که يکی جانشينی فرماندهی کل سپاه توسط رييس سازمان بسيج مستضعفين در اين نيرو خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016