چهارشنبه 26 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهديه گلرو، در آستانه عيد نوروز "ممنوع‌الملاقات" شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - مهديه گلرو، فعال دانشجويی برای چهارمين بار از ملاقات با همسرش منع شد و مسئولان زندان در پاسخ به درخواست‌های مکرر وحيد لعلی‌پور اعلام کردند بازجويان پرونده مهديه گلرو را «ممنوع‌الملاقات» کرده‌اند.

اين در حالی است که روزهای پايانی سال ۸۸ را پشت سر می‌گذاريم و مهديه گلرو و همسرش وحيد لعلی‌پور حتی از ملاقات کابينی ۱۰ دقيقه‌ای نيز محروم هستند. لعلی‌پور که خود به تازگی و پس از تحمل سه ماه حبس در تاريخ ۲ اسفند آزاد شد، در اين مدت نتوانسته هيچ ملاقاتی با همسر خود داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر، گزارش‌ها حاکی از تشديد فشار بر مهديه گلرو، فعال دانشجويی است که موجب نگرانی خانواده و دوستان وی شده است.

به تازگی پرونده گلرو به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پيرعباسی ارسال شده بود. شعبه ۲۶، شعبه‌ای است که پيش از اين دو عضو ديگر شورای دفاع از حق تحصيل،‌ ضياء نبوی و مجيد دری را به ترتيب به ۱۵ و ۱۱ سال حبس تعزيری محکوم کرده بود و اين امر نگرانی در مورد وضعيت مهديه گلرو را افزايش داده است.

مهديه گلرو، دانشجوی محروم از تحصيل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصيل، در تاريخ ۱۲ آذرماه به همراه همسرش در منزل شخصی‌شان بازداشت شدند. وی در سال گذشته نيز پس از تحصن چهار روزه در اعتراض به محروميت از تحصيل، در دانشگاه علامه بازداشت و به زندان اوين منتقل شده بود.

اين فعال مدنی همچنين از اعضای فعال کميته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی در جريان انتخابات رياست جمهوری اخير بود. در حال حاضر ضياء نبوی، مجيد دری، شيوا نظرآهاری و مهديه گلرو اعضای دربند شورای دفاع از حق تحصيل هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016