چهارشنبه 26 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، ندای سبز آزادی

گزارش های رسيده از تهران و ديگر شهرهای ايران حاکی از آن است که مراسم چهارشنبه سوری امسال با وجود تدابير شديد امنيتی و صدور فتواهای سياسی برگزار شد.

حضور پر شمار نيروهای سپاه و بسيج در کنار ماموران نيروی انتظامی بيش از پيش مشهود بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اين حال گزارش های زيادی از درگيری ميان مردم و نيروهای حکومت منتشر شده است که ناشی از اعمال خشونت نيروهای نظامی و شبهه نظامی برای جلوگيری از برگزاری اين مراسم سنتی به وقوع پيوست.

بر اساس اين گزارش، نيروی انتظامی به تمام مراکز خريد در خيابان های اصلی پايتخت دستور داده بود که درهای خود را قبل از ساعت ۶ غروب سه شنبه به روی مشتريان ببندند.همچنين ده ها مامور نيروی انتظامی سوار بر موتور به رژه در خيابان های اصلی شهر می پرداختند و جوانانی که در حاشيه خيابان ها ايستاده بودند را متفرق می کردند.

در تهران، در حوالی پل سيدخندان نيز، گزارش هايی از روشن کردن کوه عظيم آتش توسط مردم و درگيری با ماموران يگان ويژه مخابره شد که برخی رسانه ها نيز از بازداشت يک سرباز نيروی انتظامی توسط ديگرافراد نيروهای انتظامی به دليل تمرد از دستور در برخورد با مردم خبر دادند.

گزارش های ديگر، از زد و خورد شديد بسيجيان و ماموران يگان ويژه با مردم و جوانان، از گيشا، يوسف آباد، نظام آباد، آرياشهر، تهرانپارس، ری و جواديه خبر داده و شعارهای "مرگ بر ديکتاتور"، "توپ تانک بسيجی ديگر اثر ندارد" و ... مخابره شده است.

در همين حال گزارش هايی از وقوع درگيری در اصفهان، شيراز، مشهد و رشت منتشر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016