چهارشنبه 26 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ملتی که تسليم نشده است، به مناسبت مقاومت درخشان مردم در چهارشنبه سوری ۱۳۸۸، اطلاعيه راه کارگر

چهارشنبه سوری فرارسيد. شعله های آتش سراسر ايران را فراگرفت. شعله های آتشی که توسط مردم و جوانان در هر کوی و برزن برافروخته شد، تمامی رشته های نيروهای سرکوب دستگاه ولايت را به آتش کشاند. فرياد های "مرگ بر ديکتاتور"، " خامنه ای قاتله ، ولايتش باطله" در جای جای اين سرزمين دربند به گوش می رسيد. از ۲۲ بهمن تا چهارشنبه سوری دستگاه های امنيتی، انتظامی و سياسی دستگاه ولايت، تلاش های گسترده ای را برای ترساندن مردم به کار گرفتند. آيت الله های درباری و شخص ولی فقيه مراسم چهارشنبه سوری را مراسم کفر و شرک ناميدند و مردم را از برگزاری آن بر حذر داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيروهای امنيتی و اطلاعاتی در تمامی يک ماه گذشته، هم چون ماه های قبل به دستگيری گسترده ی فعالين سياسی و مدنی، دانشجويی، کارگری، زنان، ملی و هر مخالف ديگری پرداختند. احضارها و تهديدها، شکل گسترده تری به خود گرفت. صدور احکام اعدام جوانان دستگير شده در عاشورا، نيز با هدف ترساندن مردم اعلام شد.اما تمامی اين تمهيدات زبونانه با تاکتيک درخشان مبارزه گريلائی و غيرمتمرکز، يعنی جنگ و گريز هوشيارانه، در چهارگوشه ی اين کشور، در هم شکسته شد. نيروهای سرکوب عليرغم حضور سنگين شان با دستوراتشان برای تعطيلی زودهنگام ادارات و مغازه ها و فرستادن مردم به خانه هايشان در ظهر سه شنبه ۲۵ اسفند، نتوانست مانع حضور مردم در خيابان ها و برافروختن آتش چهارشنبه سوری شود.
حضور درخشان و غرورانگيز مردم در چهارشنبه سوری، زنجيره ای مبارزات مدنی مردم در ۹ ماه گذشته را يک بار ديگر به هم پيوست. دشمنان مردم فکر می کردند شکست تاکتيک تظاهرات متمرکز در ۲۲ بهمن و درگير شدن در جنگی که زمان مشخص و مکان متمرکز و از پيش تعيين شده اش نيروهای سرکوب دستگاه ولايت را در موقعيت برتری قرار می داد، می تواند نقطه ی پايانی بر مبارزات ضداستبدادی مردم ايران باشد. اما حضور گسترده ی در مراسم چهارشنبه سوری بر اين توهمات نقطه ی پايانی نهاد.
اکنون مردم قهرمان ايران، با روحيه ای قوی تر، با اعتماد به نفسی گسترده تر و با گام هائی استوارتر، به استقبال سال ۱۳۸۹ می روند. سالی که از همان آغازش، سال گسترش مبارزه ی ضداستبدادی و مقاومت توده ای در برابر استبداد دينی تا دندان مسلح خواهد بود. اکنون توده های کار و زحمت، جوانان و زنان مبارز اين مرز و بوم با اتکا به تجارب ۹ماه نبرد بی وقفه و غرورانگيز عليه ديکتاتوری ولائی، به خوبی دريافته اند که اين نبرد سرنوشت ساز، بدون سازمانيابی گسترده بخش های گوناگون اجتماعی و بدون همدوشی و همگامی بخش های گسترده ی نيروهای کار و زحمت و همه مخالفين ضداستبدادی نمی تواند به سرانجام برسد. بايد که با سازمانيابی در محيط های کار و زندگی، با سازماندهی هسته های مقاومت مدنی برای ادامه ی مبارزه ی گريلائی مسالمت آميز و جنگ و گريزی مستمر، و با پيوند بخش های گوناگون جامعه، قدرت نيروهای سرکوب به عنوان تنها تکيه گاه دستگاه استبداد دينی ولائی را درهم شکست؛ در صفوفش شکاف انداخت و قدرت تخريب و جنايتش را درهم شکست. بدون در هم شکستن اين ماشين جهنمی و کشاندن بخش هايی از آن ها به سوی جنبش ضداستبدادی مردمی، نمی توان طومار حکومت سياه و تباهی استبداد دينی را در هم شکست و بر ويرانه های آن حکومتی متکی به ارگان های قدرت توده ای بر پا کرد.
در آستانه ی سال نو، و در زير درخشش شعله های آتش چهارشنبه سوری که روشنائی اش سراسر کشور را فراگرفته است، در برابر شهدای بسيار اين خلق قهرمان و تمامی خانواده های عزيز از دست داده سر تعظيم فرود می آوريم و خود را همگام و همراه اين خلق بيشمار می دانيم


زنده باد آزادی، زنده باد سوسياليسم
سرنگون باد رژيم جمهوری اسلامی
هيئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
۲۵ اسفند ۱۳۸۸ ـ ۱۶ مارس ۲۰۱۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016