دوشنبه 2 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زمستان، بهار می‌زايد، اعلاميه کميته مرکزی راه کارگر

نوروز امسال ، مانند هر سال در اين سی و يکسال ، نيست . نوروزی از راه می رسد با بارقه هائی پر از اميد ، پر از دانائی و توانائی مردمان ما .
بر آستانه نوروز در راه ، هر چند داغ کشته گان مان بر دل ها و جان ها نشسته است و زندانهای حکومت اسلامی پر است از زنان و مردان داد خواه ، اما و با اين همه در نوروز امسال بوی بهار خجسته فال ، بوی نان وآزادی می آيد .
مردم ايران هم داغدارند ، هم چشم انتظار ، هم کينه دارند ، هم اميدوارند . کينه از بيدادی که بر آنان و جگر گوشه گانشان رفته است و اميد را در آتش فشان خشم دادخواهی شان شعله ور می سازند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آتش بازی چهارشنبه سوری امسال ، رفراندومی بود که با " نه " بزرگ جنبش آزادی خواه و برابری طلب به روشنی بيان شده است . در سراسر ايران ، در شهرهای ريز و درشت و تهران ، فتوای "ولی مطلقه فقيه و رهبر معظم انقلاب " ! سيد علی خامنه ای وساير علمای مرگ پرور در آتش بازی بزرگ چهارشنبه سوری سوخت وعکسهای خمينی و خامنه ای هم چون نماد جهل و تاريکی و چپاول به آتش کشيده شد . وبه زبان رسائی اين حقيقت را بيان کرد که مردمان ما ديگر اين رژيم دين سالار ، زندگی سوز و شادی گريزوانسان ستيز را نمی خواهند .
اگر مردمان ايران در بيست و دو بهمن پنجاه و هفت ، تنها با اتکا به قدرت نفی و بدون پاسخ اثباتی روشن در مقابل رژيم ساقط شده شاه ، بجای رسيدن به آب ، گرفتار سراب شدند ، امروزه اما نبايد مجال داد تا آن تجربه تکرار شود . بايد ترفند مدعيان رنگارنگی را که به سودای باران و اصلاحات قطره چکانی و تلاش برای ايجاد سد بند در برابر سيل خروشان انقلاب ميدان داری می کنند ، افشا کرد و با عمل آگاهانه و هوشيارانه مجال تکرار تجربه منفی بهمن پنجاه و هفت را نداد .
در آستانه نوروز دير سال ، چهار شنبه سوری امسال نشان داد که برای رشد روز افزون جنبش ، راه هائی به جز روزهای رسمی حکومت ارتجاع وجود دارد و همچنين شيوه هائی غير از شيوه های تظاهرات بزرگ خيابانی . تاکتيک تظاهرات موضعی در يک زمان و با مضمونی واحدبه عنوان راه حلی که هم می تواند نيروی سرکوب را پراکنده کند وهم جنبش را از محبوس شدن در اعياد رسمی خلاص کند ؛ عيدانه بزرگی بود به جنبش رو به راه و رو به رشد ما.
از همين رو ست که نوروز امسال ، مثل هر سال نيست . و همه چيز بيانگر اين واقعيت است که اگر خوب عمل کنيم ، زمستان بلند سی و يکساله می رود که سر آيد و سمند بهار آزادی و برابری با کاروان شادی از راه در رسد . بيگمان آن روز نه دير است و نه دور است .
کارگران و زحمتکشان ، زنان و جوانان ، ملت های زير ستم ، روشنفکران و هنر مندان ،همه و همه پير و جوان ، نفس در نفس مادران عزا دار ، در اين کار زار ره می سپرند . اين بيشمار مردم در مقابل تاريک انديشان ، مرگ پروران ، استثمارگران و عشق ستيزان ، دست افشان و پای کوبان سرود سرشار زندگی سر خواهند داد و با نقل و بوسه و عشق ، به پيشوازش خواهند رفت .
سازمان ما در اين راه پيمائی بزرگ به عنوان جزء کوچکی از خود مردم ، هم دست و هم دوش آنان با تمام دل و جان ، قدم در قدم آنان دارد . مردمی که برای دنيائی بهتر ، انسانی تر ، يعنی دنيائی ديگر می رزمند و در مقابل توفان محکم ايستاده اند . نوروزتان پيروز وهر روزتان نوروز باد .

برای نوروزی بدون جمهوری اسلامی در تماميت آن
برای نوروزی بدون ستم ، استبداد و استثمار
برای نوروزی بدون اعدام ، شکنجه و زندان
زنده باد آزادی ـ زنده باد سوسياليسم

کميته مرکزی سازمان کارگران انقلابی ايران ـ راه کارگر
۲۷ اسفند ۱۳۸۸
سايت راه کارگر http://www.rahekaregar.com
ايميل: site@rahekaregar.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016