چهارشنبه 11 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هيلاری کلينتون: به اجماع در شورای امنيت درباره ايران خوشبين هستم، راديو فردا

هيلاری کلينتون، وزير خارجه ايالات متحده، پس از ديدار با وزيران خارجه کشورهای گروه هشت در کانادا ، اعلام کرد که واشينگتن بر سر رسيدن به يک اجماع در شورای امنيت درباره برنامه هسته‌ای ايران خوشبين است.

هيلاری کلينتون، با بيان اينکه تحريم هم بخشی از تلاش‌های ديپلماتيک است، تاکيد کرد که ايران در ۱۵ ماه گذشته از خود تمايلی برای انجام تعهدهای بين‌المللی‌اش نشان نداده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هيلاری کلينتون گفت: «در حال حاضر در ميان بسياری از کشورها و از جمله چين، ما شاهد افزايش توجه به پيامدهای يک ايران مسلح به سلاح هسته‌ای هستيم.»

قدرت‌های غربی و در راس آنها ايالات متحده در تلاشند که دور چهارم تحريم‌ها عليه ايران را در شورای امنيت به تصويب برسانند؛ چين که دارای حق وتو است به همراه برزيل و ترکيه، دو عضو غير دايم شورای امنيت، تاکنون با وضع تحريم‌های تازه عليه ايران مخالفت کرده‌اند.

روز سه‌ شنبه، وزيران خارجه هشت کشور صنعتی، در بيانيه پايانی خود، در کانادا، خواستار اقدام قاطع‌تر در مورد برنامه هسته‌ای ايران شدند و در عين حال اعلام کردند باب مذاکره همچنان باز است.

در بيانيه گروه هشت با بيان اينکه اين کشورها خواهان «اقدامات مناسب و قاطع» در مورد برنامه ايران هستند، تاکيد کردند که ايران بايد به خواسته‌‌های شورای امنيت تن در دهد و با آژانس بين‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

در اين بيانيه آمده است: «وزيران (خارجه) توافق دارند که همچنان جا برای مذاکره باقی بگذارند، و همچنين به ضرورت اقدام‌های مناسب و قاطع برای نشان دادن عزم بين‌المللی برای حفظ نظام بين‌المللی منع گسترش سلاح‌های هسته ای تاکيد کردند.»

گروه هشت همچنين درباره برنامه اتمی کره شمالی نيز رايزنی کردند؛‌ فرانسه، آلمان، ايتاليا، ژاپن، بريتانيا، ايالات متحده، کانادا و روسيه اعضای گروه هشت کشور صنعتی هستند.

روز دو‌ شنبه، رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه که کشورش عضو غير دايم شورای امنيت است در يک کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، با وضع تحريم‌های بيشتر عليه ايران مخالفت کرد و آن را در تضاد با منافع ملی اين کشور دانست.

پيش از اين هيلاری کلينتون، نيز در سفر اخير خود به آمريکای لاتين نتوانست رضايت برزيل را برای تحريم ايران جلب کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016