چهارشنبه 11 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار اوباما و سارکوزی: مجازات های جديد عليه برنامه هسته ای ايران ظرف هفته های پيش رو به تصويب برسد، راديو فرانسه

لادن فيروزبخت - باراک اوباما، رئيس جمهوری ايالات متحده، روز سه شنبه، در يک کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود، نيکلا سارکوزی، ابراز اميدواری کرد که جامعه بين المللی، طی هفته های پيش رو، تحريمهای جديد عليه برنامه هسته ای ايران را به تصويب برساند. نيکلا سارکوزی، رئيس جمهوری فرانسه نيز تاکيد کرد که ايران نمی تواند به "مسابقه ديوانه وار" برای دستيابی به سلاح هسته ای ادامه دهد.

باراک اوباما، رئيس جمهوری ايالات متحده، روز سه شنبه، در يک کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود، نيکلا سارکوزی، ابراز اميدواری کرد که جامعه بين المللی، طی هفته های پيش رو، تحريمهای جديد عليه برنامه هسته ای ايران را به تصويب برساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باراک اوباما در ادامه اظهارات خود در اين کنفرانس مطبوعاتی ضمن تاکيد براين نکته، که ايالات متحده امريکا و فرانسه، در راستای ممانعت از دستيابی ايران به سلاح اتمی، "متحد" و "جدائی ناپذير" هستند، ابراز اميدواری کرد که تحريمهای جديد شورای امنيت سازمان ملل متحد، در فصل جاری، به تصويب برسد.
رئيس جمهوری ايالات متحده در ادامه اظهارات خود متذکر شد که هنوزاتفاق آرا در ميان شرکای بين المللی امريکا در خصوص فشار بر تهران از طريق اعمال مجازاتها حاصل نشده است، اين درحاليست که چين بر حل مسئله از راه مذاکره تاکيد دارد.
نيکلا سارکوزی، رئيس جمهوری فرانسه نيز که به منظور ديدار با رئيس جمهوری ايالات متحده در واشنگتن به سر می برد، در اين کنفرانس مطبوعاتی، تاکيد کرد که ايران نمی تواند به "مسابقه ديوانه وار" برای دستيابی به سلاح هسته ای ادامه دهد. رئيس جمهوری فرانسه نيز در ادامه، به نوبه خود، ابراز اميدواری کرد که زمان برای اتخاذ تصميمات برای تصويب مجازاتها درسازمان ملل فرارسيده است.
باراک اوباما در ادامه با اشاره به جايگاه ايران در توليد نفت در جهان، اتخاذ چنين تصميمی را بدليل اهميت منافع اقتصادی برای برخی از کشورها، بسيار مشکل ارزيابی کرد .
رئيس جمهوری امريکا، با اشاره به عدم همکاری تهران در خصوص يافتن راه حلهای سياسی، برای حل بحران اتمی اين کشور، بار ديگر تاکيد کرد که وجود يک ايران دارای سلاح هسته ای غير قابل قبول است. باراک اوباما متذکر شد که (به شرط مشاهده تغيير در رفتارهای ايران) درهای گفتگو همچنان باز است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016