شنبه 14 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو كميسيون بودجه: اميدوارم پس از سخنان رهبري، دولت براي اجراي هدفمندسازي بهانه نياورد، ايلنا

موسي‌الرضا ثروتي با اشاره به ديدار رئيس‌جمهور با مقام معظم رهبري كه در اواخر سال گذشته در مورد هدفمند كردن يارانه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: ايشان در آن ديدار مطالبات دولت را مطرح كردند و رئيس مجلس هم در ديدار ديگري مواضع مجلس را تبيين كردند كه در نهايت رهبري معظم فرموده بودند‏ هرچه مجلس تصميم بگيرد‏، دولت بايد اجرا كند.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، از حضور رئيس جمهور در جريان بررسي هدفمندسازي يارانه‌ها در بودجه 89 ياد كرد و گفت: در آن جلسه 109 نماينده در موافقت و 116 نماينده در مخالفت با موضع دولت راي دادند كه اگر تنها سه نفر از مخالفان به جمع موافقان مي‌پيوست‏، درخواست دولت راي مي‌آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين عضو كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به واكنش‌هاي معاون پارلماني و شخص رئيس جمهور به مصوبه مجلس - مبني بر كاهش درآمد دولت از محل هدفمندكردن يارانه‌ها تا سقف 20 هزار ميليارد تومان- كه تا مرز درخواست برگزاري رفراندوم هم رسيد‏، ادامه داد: اما رهبري در سخنان خود در مشهد‏، مطلب را تمام كردند. ايشان هم از مجلس خواستند به دولت كمك كند و هم به دولت تاكيد كردند كه قانون مصوب مجلس را اجرايي كند.

به گقته وي رئيس جمهور ولايت‌مدار به دليل تبعيت از رهبري هم كه شده بايد بي چون و چرا به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها بپردازد. چرا كه سخنان رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب است و ايشان خط مشي را روشن كرده و براي قوا تعيين تكليف كردند. پس از اظهارات ايشان، دولت و مجلس بايد به اجراي فرمايشاتشان بپردازند.

ثروتي با تاكيد بر اينكه بر اساس توصيه‌ها و تاكيدات مكرر امام خميني(ره) و رهبري‏، همه ملزم به اجراي قانون هستند و هيچ كس حق تخطي از آن را ندارد‏، ادامه داد: بعيد است كه پس از سخنان صريح رهبري‏، دولت بار ديگر از عدم اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها سخن بگويد. البته دولت در حين اجراي اين قانون، مي‌تواند پيشنهادات اصلاحي خود را به مجلس ارائه دهد.

عضو كميسيون تلفيق با بيان اينكه مقام معظم رهبري هيچ پيامي براي مجلس در تصويب درآمد 40 هزار ميلياردي مورد تقاضاي دولت نداشته‌اند‏، تصريح كرد: چنانچه ايشان پيغامي براي مجلس داشتند، حتما نمايندگان ولايت‌مدار از آن اطاعت مي‌كردند و به درآمد مورد تقاضاي دولت راي مي‌دادند. چه آنكه حتي نمايندگان مجلس ششم نيز كه مواضع خاصي داشتند، فرمان ايشان براي خروج از دستور اصلاح قانون مطبوعات را اطاعت كردند. نمايندگان مجلس هشتم كه به مراتب ولايت‌مدارتر هستند هم اگر ايشان دستور مي‌دادند، مي‌پذيرفتند.

نماينده بجنورد بر اين اساس، سخنان معاون اول رئيس جمهور را كه مصويه مجلس را سياسي خوانده بود، رد كرد و افزود: اينكه ايشان گفته بودند كساني در مجلس نمي‌خواهند دولت به اجراي اين قانون بپردازد، نظر شخصي خودشان است و معتبر نيست.

ثروتي كه مي‌گفت از موافقان درآمد 40 هزار ميلياردي دولت بوده است، در عين حال تاكيد كرد: مجلس بنا به منافع ملي و مصلحت كشور راي به درآمد 20 هزار ميلياردي توماني ناشي از هدفمند كردن يارانه‌ها داد كه اميدوارم دولت پس از سخنان رهبري، بهانه‌اي براي اجراي اين قانون نياورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016