شنبه 14 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله كاشاني: حداقل فايده تحريم و توطئه عليه ايران محبوب‌تر شدن كشورما در جهان است، ایلنا

امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد:حداقل فايده تحريم‌ها و توطئه‌هاي دشمنان براي ما اين است كه كشور ما محبوب مي‌شود و البته مشكلاتي هم ايجاد مي‌كند. اما آنچه كه براي آنها خسارت به بار مي‌آورد عدم اعتماد به سازمان‌هاي بين‌المللي است كه امروز به اين رسوايي رسيده‌اند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت‌الله امامي كاشاني در خطبه‌هاي دوم نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اينكه اگر خداوند راه و سعادتي را براي ملتي باز كند هيچ‌كس نمي‌تواند جلوي آن را بگيرد، اظهار داشت: اگر جامعه‌اي به سمتي حركت كند كه در راه حق باشد قطعا خداوند به آن ملت كمك خواهد كرد، اما اگر راه آنها درست نباشد و خداوند متعال جلوي مسير آنها را بگيرد، امكان باز شدن راه براي آنها وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي به 12 فروردين سال 1358 اشاره كرد و گفت: 12 فروردين ماه روزي بود كه جامعه و ملت ايران با شركت 98 درصدي خود راي داد كه سياست، اقتصاد، فرهنگ و معيشت كشور از نظر فكر و قانون بايد خواسته ملت و در چارچوب اسلام باشد و معناي جمهوري اسلامي نيز همين است.

امام جمعه موقت تهران گفت: بسياري خواستند كه جلوي اين نظام را بگيرند و در اين 30 سال بسياري از قدرت‌ها آمده توطئه‌ها و دروغ‌ها گفته‌اند و برخي از كشورهاي همسايه نيز اين سخنان را باور كردند كه به مرور زمان به كذب بودن مطالب دشمنان آگاهي يافتند،اما همچنان دشمنان مي‌خواهند كه همسايگان ما و ملت‌هاي جهان، دروغ‌هاي آنها را باور كنند.

آيت‌الله امامي كاشاني تاكيد كرد:‌ از نظر ملت‌ها كشور ايران چنان آبرو و قدرتي دارد كه با راي قاطع خود اين نظام جمهوري اسلامي را به وجود آورده و كسي هم تاكنون نتوانسته جلوي آن را بگيرد چرا كه ملت ايران در راه خدا حركت مي‌كند.

وي حضور پرشكوه مردم در انتخابات رياست جمهوري سال گذشته، تجمع عاشورائيان در نهم دي ماه و راهپيمايي باشكوه 22 بهمن را از رحمت‌هاي خداوند عنوان كرد و گفت: اگر انسان لطف خداوند را همواره مد نظر داشته باشد، دست خداوند پشت او خواهد بود و دشمنان اسلام كه اين حرف‌ها را به ما مي‌زنند، خود مي‌دانند كه تهمت مي‌زنند و بهتر متوجه هستند كه ما به دنبال انرژي هسته‌اي هستيم و هيچ‌گاه به دنبال بمب نخواهيم رفت و همان‌طور كه رهبر نظام و ديگر مسئولان كشور هم گفته‌اند، اقدامات ما در راستاي پيشرفت و علم است.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه در قبال پيشرفت ايران دشمنان تحريم‌ها و توطئه‌هاي خود را تشديد مي‌كنند ،خاطرنشان كرد:حداقل فايده تحريم‌ها و توطئه‌هاي دشمنان براي ما اين است كه كشور ما محبوب مي‌شود و البته مشكلاتي هم ايجاد مي‌كند. اما آنچه كه براي آنها خسارت به بار مي‌آورد عدم اعتماد به سازمان‌هاي بين‌المللي است كه امروز به اين رسوايي رسيده‌اند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به انتخابات پارلماني عراق نيز اشاره كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران كاري ندارد كه در انتخابات چه كسي اول، دوم و يا سوم خواهد شد آنچه كه براي ما اصل است اين است كه ملت‌ها سرنوشت‌ خود را در دست بگيرند اما دشمنان اين امر را نمي‌خواهند.

وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران مي‌گويد كشورها خصوصا ملت‌هاي همسايه بايد سرنوشت خود را در دست بگيرند نه اينكه بيگانگان به آنها خط دهند.
وي به نامگذاري سال 89 به نام كار مضاعف، همت مضاعف از سوي مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: بايد در اين سال همت خود را در مسائل سياسي، اجتماعي، فردي و دوري از خستگي، ضعف و عجز در خود احيا كنيم.

آيت‌الله امامي كاشاني با بيان اينكه عارفان گام اول همت را افاقه مي‌دانند، اظهار داشت: افاقه به معناي به هوش آمدن و بيدار شدن است به اين معنا كه انسان بايد بيدار شده و اطراف خود را بنگرد تا متوجه شود كه چه راهي را بايد طي كند. اگر ما به هوش نياييم و يا بيدار نشويم قطعا به گام‌هاي دوم و سوم نخواهيم رسيد.

وي گام دوم را بي‌اعتنايي به كساني كه ما را از بين مي‌برند، عنوان كرد و گفت: در اين مرحله شخص بايد در برابر شهوات جنسي، عياشي و جهل و ناداني متكبر باشد و در گام سوم كه بيشتر اهل عرفان در آن قدم برداشته‌اند بايد شخص برخاسته و ببيند در اطرافش چه خبر است.

امام جمعه موقت تهران در پايان به سخنان مقام معظم رهبري در ايام تعطيلات اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر فعاليت بيشتر دانشگاه‌ها، صنعت، جوانان و شكوفايي استعدادهاي ايراني تاكيد كردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016