چهارشنبه 18 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت الله مکارم شيرازی: وضع حجاب خيلی بد شده است، نمی‌توانيم هم مذهبی باشيم و هم سکولار و لائيک، ايسنا

*بعضی جلسات با موسيقی‌های غيرشرعی آلوده می‌شود
*برخی در حوزه گردشگری زمزمه خطرناکی را شروع کرده‌اند

آيت الله العظمی مکارم شيرازی بر ضرورت اجرای برنامه‌های اسلامی در جميع مسائل اجتماعی، سياسی و اقتصادی و فرهنگی تاکيد و خاطرنشان کرد: متاسفانه با اين‌که حکومت ما اسلامی است باز هم بعضی چهره‌های غير اسلامی مشاهده می‌کنيم، وضع حجاب خيلی بد شده است، بعضی از جلسات به ظاهر اسلامی نيز با موسيقی‌های غيرشرعی و کارهای خلاف آلوده می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به رواياتی اظهار کرد: توحيد نسبت به همه تعليمات اسلام مانند روح در بدن انسان است، تمام اوامر، نواهی و احکام و عقايد شرعی جسم هستند و روح همه آنها توحيد است.

وی اهميت يکرنگی و يک چهره بودن را متذکر شد و گفت: مسلمان بايد در چهره و زبان يک رنگ و يک دل باشد، هر گونه دوگانگی در فعل، قول، عمل، ظاهر و باطن و همچنين خلوت و جلوت نوعی شرک است و اسلام از آنها بيزار است.

مکارم شيرازی تصريح کرد: ما وقتی مفهوم اخلاص را تحليل کنيم مشاهده خواهيم کرد که به توحيد بر می‌گردد و مقتضی خلوص نيت اين است که همه کارها برای خداوند يگانه يکتا باشد.

اين استاد درس خارج فقه حوزه با يادآوری سخن امام راحل مبنی بر اينکه جمهوری اسلامی نه يک کلمه کم و نه يک کلمه بيش، تاکيد کرد: وقتی امام (ره) اين گونه می‌فرمايد، همه چيز ما بايد اسلامی باشد، متاسفانه اخيرا می‌بينيم برخی از افراد زمزمه خطرناکی را شروع کرده‌اند و ادعا می‌کنند چون درآمد ما از گردشگری و توريستی کم است بايد قيد و بندها را کم کرده تا از همه مناطق دنيا به ايران بيايند و از اين طريق درآمد بيشتری کسب کنند.

مکارم شيرازی با ابراز تاسف از اين مطلب خاطرنشان کرد: اين موضوع يعنی اينکه ما برای درآمد بيشتر اجازه بدهيم هر گونه بی بند و باری در کشور ما رواج يابد.

اين مرجع تقليد تصريح کرد: به يقين پولی که از اين راه تامين می‌شود آتش و حرام است، ما نمی‌توانيم مثل دولت‌های غربی زندگی کنيم. بسياری از آنها پايبند به مسائل دينی و اخلاقی نيستند حتی از مراکز فحشا و قمارخانه‌ها ماليات می‌گيرند و از آنها حمايت می‌کنند زيرا دنبال درآمد بيشتر هستند.

مکارم شيرازی بيان کرد: يا نبايد بگوييم جمهوری اسلامی و يا اينکه هزينه آن را بپردازيم و لوازم و ملزومات آن را بپذيريم، ممکن است ما محدويت‌هايی پيدا کنيم و اينکه خيال کنيم جمهوری اسلامی هيچگونه هزينه‌ای ندارد اين خيال را بايد از سر خود بيرون کنيم.

اين مرجع تقليد اضافه کرد: بايد يک چهره بود، دوچهره نمی‌توانيم باشيم هم جمهوری اسلامی باشيم و هم جمهوری دموکراتيک، هم مذهبی باشيم و هم سکولار و لائيک، طبق حديث معروف دو شمشير در يک نيام و دو زبان در يک دهان نمی‌گنجد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016