جمعه 20 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوانفکر در واکنش به اتهامات مطرح شده عليه رحيمی: سکوت دستگاه قضائی استقلال آن را زير سوال می‌برد، ايلنا

ـ مهمتر از بحث پيگيری حقوقی اين قضيه، اصل اين رفتارها است که کسی به خود اجازه دهد که فردی آن هم کسی که پس از رئيس‌جمهور بالاترين مقام اجرائی است را بی‌حيثيت کند
ـ عده‌ای به اسم دفاع از قوء‌قضائيه به اين دستگاه فشار می‌آورند


ايلنا: مشاورمطبوعاتی رئيس‌جمهور با انتقاد از سکوت دستگاه قضائی در برابر اتهامات مطرح شده عليه محمدرضارحيمی تاکيد کرد: سکوت دستگاه قضائی در برابر اين رفتارها، استقلال آن را زير سوال می‌برد واين نهاد در شرايطی مستقل است که بتواند نسبت به اين هنجارشکنی‌ها واکنش به‌هنگام نشان دهد.
علی اکبر جوانفکر در‌گفت‌وگو با خبرنگار‌ايلنا، در واکنش به اظهارات اخير نادران نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و طرح اتهاماتی از سوی وی بر عليه محمدرضارحيمی معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: اينکه ايشان چه هدف و انگيره‌ای از طرح اين مسائل را داشتند را بايد خوشان پاسخگو باشند، ولی اگر قرار باشد يک نماينده مجلس اين‌گونه برخورد کند،ديگر درجامعه سنگ بر روی سنگ بند بند نمی‌‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اينکه هيچ‌کس حق ندارد حيثيت افراد خصوصا کسانی که مسووليت رسمی دارند را اين‌گونه بی‌پروا خدشه دارکند، تصريح کرد: اين مسائل در حالی مطرح می‌شود که اين ادعا در هيچ محکمه عادلانه‌ای مورد رسيدگی قرار نگرفته است واين نوع رفتارها محکوم و‌غير‌قابل دفاع است.
مشاورمطبوعاتی رئيس‌جمهور با انتقاد از سکوت دستگاه قضائی در برابر اتهامات مطرح شده برعليه رحيمی تاکيد کرد: سکوت دستگاه قضائی در برابر اين رفتارها استقلال آن را زير سوال می‌برد و اين نهاد در شرايطی مستقل است که بتواند نسبت به اين هنجارشکنی‌ها واکنش به هنگام نشان دهد و در اين موضوع در وهله اول دستگاه قضائی مورد سوال است و من اين بی‌تفاوتی را نمی‌پسندم.
جوانفکر با بيان اينکه معاون حقوقی رئيس‌جمهور اعلام کرده‌اند که اين موضوع را پيگيری خواهد کرد، ادامه داد: مهمتر از بحث پيگيری حقوقی اين قضيه اصل اين رفتارها است که کسی به خود اجازه دهد که فردی آن هم کسی که پس از رئيس‌جمهور بالاترين مقام اجرائی است را بی‌حيثيت کند و بايد در جامعه شرايط همزيستی باشد نه اينکه عده‌ای برای خود مصونيت قائل شوند که افراد را بی‌حيثيت کنند.
مشاورمطبوعاتی رئيس‌جمهور با اظهار تاسف از اينکه در چند روز گذشته شاهد واکنش قوء قضائيه نبوديم، تصريح کرد: متاسفانه عده‌ای به اسم دفاع از قوء‌قضائيه به اين دستگاه فشار می‌آورند و اين رويه درست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016