دوشنبه 27 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مطهری: جوانفکر اعتقادی به آزادی بيان ندارد، اگر موسوی و احمدی‌نژاد عذرخواهی نکنند قوه قضائيه آن ها را محاکمه کند، ايلنا

- آقای جوانفکر همچنان که از نامشان بر می‌آيد فکر جوان و ناپخته‌ای دارند
- سخنان جوانفکر حاکی از آن است که ايشان اعتقادی به آزادی بيان ندارد و ميل به بت سازی و مصون نگاه داشتن مقامات عالی‌رتبه از اجرای عدالت درباره آنها دارد.


ايلنا: مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد در واکنش به طرح پيشنهادی علی مطهری؛ سخنان وی را " حرافی‌های توهين آميز و وقيحانه" خوانده بود. اين درحالی است که فرزند شهيد مطهری در اين طرح خواستار عذرخواهی محمود احمدی نژاد و ميرحسين موسوی از مردم برای ايجاد وحدت ملی در کشور شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی مطهری در گفت‌وگو با ايلنا در واکنش به سخنان روز گذشته علی اکبر جوانفکر گفت: من گفته بودم برای التيام وحدت ملی بايد دو طرف اصلی ماجرا يعنی آقای موسوی و آقای احمدی‌نژاد که هر دو در پديد آمدن و ادامه اين فتنه نقش داشته‌اند و البته نقش آقای موسوی را بيشتر می‌دانم که بايد به اشتباهات خود اعتراف کنند و از مردم عذرخواهی نمايند.
وی در ادامه خطاب به مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد؛ افزود: آقای جوانفکر همچنان که از نامشان بر می‌آيد فکر جوان و ناپخته‌ای دارند که برآشفته و گفته‌اند " اينها حرافی‌های توهين آميز و وقيحانه بودند ". من نفهميدم کجای حرف من وقيحانه بود؟
نماينده تهران ادامه داد: من معتقدم اگر آقايان موسوی و احمدی‌نژاد که به رغم تضاد با يکديگر مانند دو تيغه يک قيچی برای قطع ريشه انقلاب اسلامی به حرکت در آمده‌اند از اعتراف به اشتباه خود و عذرخواهی از مردم خودداری نمايند؛ قوه قضائيه بايد به عنوان مدعی العموم اين دو نفر را به طور همزمان محاکمه نمايد. البته اجرای حکم احتمالی آقای احمدی‌نژاد به بعد از دوره رياست جمهوری ايشان موکول گردد.
مطهری در پايان گفت: سخنان آقای جوانفکر حاکی از آن است که ايشان اعتقادی به آزادی بيان ندارد و ميل به بت سازی و مصون نگاه داشتن مقامات عالی رتبه از اجرای عدالت درباره آنها دارد و اين به صلاح کشور نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016