شنبه 21 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت ۸ سناريوی جدول تغيير قيمت‌ها را به کميته مشترک ارائه کرد، ايسنا

معاون پارلمان نهاد رياست جمهوری از برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس در روز شنبه در مورد نحوه اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمين مسعودپور در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) هم‌چنين در مورد برگزار نشدن جلسه مشترک در روز چهارشنبه گفت: دو نفر از اعضای دولت که در اين کميته عضو هستند، در سفر استانی بودند و دو نفر از اعضای مجلس نيز در دانشگاه بودند و به همين دليل جلسه تشکيل نشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در مورد پيشنهاد اخير مجلس در مورد بحث ۳۵ هزار ميليارد تومان خاطرنشان کرد: دولت در راستای هدف اصلی خود يعنی اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها به دنبال تعامل و تفاهم با مجلس است.

وی با بيان اين‌که "‌بانک مرکزی اخيرا نرخ تورم را در حالتی که درآمد دولت از هدفمند کردن يارانه‌ها ۴۰ يا ۲۰ هزار ميليارد تومان باشد اعلام کرده است" گفت: روز سه‌شنبه نيز دولت ۸ سناريوی در موردجدول تغيير قيمت‌ها با در نظر گرفتن درآمد ۴۰ و ۲۰ هزار ميليارد تومان به کميته مشترک داده است.

معاون پارلمان نهاد رياست جمهوری ادامه داد: وقتی دولت اين جداول را به کميته مشترک ارايه داد، تعدادی از نمايندگان اعلام کردند که ابهام و هراس ما از نرخ تورم و افزايش قيمت‌ها در صورتی که درآمد دولت ۴۰ هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شود، از بين رفت.

وی با اشاره به اين‌که " موقعی که بحث ۴۰ هزار ميليارد تومان در هنگام تصويب رايحه بودجه در مجلس مطرح بود با تفاوت ۶ رای اين پيشنهاد رای نياورد" گفت: اگر آن موقع نيز مانند اکنون اطلاع‌رسانی می‌کرديم، می‌توانستيم اين ۶ رای را جابه‌جا کنيم و اکنون باتوجه به توضيحات دولت اميدواريم که بحث ۴۰ يا ۳۵ هزار ميلياردتومان که مورد استقبال نمايندگان قرار گرفته است، به تصويب برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016