سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی با اعتصاب خود بار ديگر شکنجه گران را وادار به تسليم کرد، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی پس از ۱۳ روز اعتصاب غذا و بيش از يک ماه در سلولهای انفرادی بند۱ معروف به سگدونی که دارای شرايط طاقت فرسا و قرون وسطائی است اما با مقاومت وپايداری از حقوق خود دفاع کرد و زندانبانان را وادار به تن دادن به خواسته های خود کرد.
روز دوشنبه ۲۳ فروردين ماه زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی پس از اعتصاب غذای نسبتا طولانی در سلولهای انفرادی با مقاومت و پايداری و دفاع از حقوق خود زندانبانان را وادار به تسليم کرد و او را از سلولهای انفرادی (سگدونی) خارج و به بند ۱ که معروف به بند آخر خطيها است منتقل شد.او زمانی که از سلولهای انفرادی خارج شد اقدام به شکستن اعتصاب غذای خود نمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی در طی اين مدت تحت شديدترين شکنجه های روحی و جسمی قرار داشت. حسن آخريان رئيس بند ۱ يکی از سلول ها را به شکنجه گاهها تبديل کرده است. زندانيان بی دفاع را پس از دست بند،پابند و چشم بند زدند به آنجا منتقل می کنند و برای مدتهای طولانی مورد شکنجه های وحشيانه قرار ميدهد.اين شکنجه گاه از زمان انتصاب آخريان به عنوان رئيس اين بند درست شده است. آقای طهرانی به دليل شرايط طاقت فرسا و غير انسانی بسيار لاغر شده بود ولی از روحیۀ بالايی برخوردار بود.هنگام بازگشت به بند مورد استقبال گسترده ساير زندانيان قرار گرفت. او از محبوبيت و احترام خاصی در بين زندانيان برخوردار است.
در حال حاضر تعدادی از زندانيان در سلولهای انفرادی معروف به سگ دونی نزديک به ۲ هفته است که در اعتصاب غذا بسر می برند. اسامی آنها عبارتند از اسحاق سورانی،حسين کريمی، رضا جلالی،عباس يوسفی و محمد نصاری می باشند.اسحاق سورانی از جمله کسانی بود که در باندهای مافيايی که توسط آخريان برای سرکوب زندانيان بکار برده می شد بود.آخريان به او دستور می داد که چه کسی از زندانيان بايد مورد تهاجم قرار گيرد و مورد ضرب و شتم و يا با چاقو بايد زخمی شود و او اجرا می کرد.آقای سورانی هنگامی که دستور آخريان را اطاعت نکرد و از کاری که تا به حال کرده ابراز تاسف و شرمندگی می کرد او را به سلولهای انفرادی منتقل کردند و مورد شکنجه های وحشيانه قرار دادند.او اين موضوع را به قاضی ناظر بر زندان اطلاع داد ولی توجهی به گفته های او نشده است.
حسين کريمی يکی از کسانی است که در آزاد سازی بند ۱ در روز ۲۱ بهمن شرکت داشت و حسن آخريان را به خاطر توهين خانوادگی گوشمالی داده بود و وی را بطور عريان از بند بيرون انداخته بود.او محکوم به اعدام است و برای انتقام گرفتن از اين زندانی قصد اجرای حکم او را دارند.
وضعيت جسمی هر ۳ زندانی رو به وخامت گذاشته است و به خاطر شرايط طاقت فرسا و شکنجه های قرون وسطائی خطر جدی جان آنها را تهديد می کند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،قرار دادن زندانيان سياسی و ساير زندانيان بی دفاع درشرايط قرون وسطايی را محکوم می کند و از دبير کل و کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار ارجاع پرونده جنايت عليه بشريت اين رژيم به شورای امنيت سازمان ملل است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016