سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال زهرا اسدپور گرجی، زندانی سياسی، در شرايط حاد جسمی به مکان نامعلوم، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،زندانی سياسی زهرا اسد پور گرجی از روز گذشته از بند زنان زندان گوهردشت به نقطه نامعلومی منتقل شده است. او در روزهای اخير دچار خونريزی بينی و قسمت سمت چپ بدنش تا حد زيادی از کار افتاده بود.
زندانی سياسی زهرا اسدپور گرجی ۵۱ ساله روز ۲۲ فروردين ماه از بند زنان زندان گوهردشت خارج و به نقطه نامعلومی منتقل شده است.خانم اسدپور گرجی در روزهای گذشته وخامت وضع جسمی اش به حد خطرناکی رسيده است بطوريکه قسمت سمت چپ بدنشان از کار افتاده است و دچار خونريزی بينی می شود. قبل از تطيلات عيد پزشکان بهداری زندان گوهردشت کرج بدليل ناراحتی حاد قلبی خواستار مرخصی استعلاجی اورژانسی وی شده بودند اما سربازجوی وزارت اطلاعات محبی مانع مرخصی استعلاجی اوست و به خانم اسدپور گرجی گفته است که من فقط با خروج جسد تو از زندان موافقت خواهم کرد.زندانی سياسی زهرا اسدپور گرجی در اعتراض به فشارهای روحی و تهديدات غير انسانی مستمر سربازجوی وزارت اطلاعات محبی عليه خود، خانواده و فرزندش رضا جوشن بيش ۶ روز در اعتصاب غذا بسر برده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از طرفی ديگر رضا جوشن فرزند خانم اسدپور گرجی از سلولهای انفرادی بند سپاه به سلولهای انفرادی فرعی بند ۶ زندان گوهردشت منتقل شده است.سربازجو محبی در طی مدتی که آقای جوشن در سلولهای انفرادی بند سپاه بسر می برد تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشته است بطوری که زانوی او دچار آسيب شديد شده است.
محبی سربازجوی وزارت اطلاعات همچنين فشارها و تهديدات و اذيت وآزارها را عليه خانواده جوشن به نحو جنون آميزی شدت بخشيده است.روز گذشته خانم فرشته جوشن را به وزارت اطلاعات فراخواند و به بيش از يک ساعت او را مورد بازجوئی تحت فشارهای روحی و تهديد به بازداشت قرار داد . محبی خطاب به خانم فرشته جوشن گفت:تو خبرهای وضعيت مادر و برادرت را در اختيار رسانه های خبری قرار ميدهی. مطمئن باش که پرونده ای برايت درست می کنم که ۲ الی ۳ سال در زندان بمانی.
خانم زهرا اسدپور گرجی روز ۱۶ آذر ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به سلولهای انفرادی بند ۸ وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج منتقل گرديد او چندين هفته تحت بازجوئی و شکنجه فردی بنام محبی سربازجوی وزارت اطلاعات قرار داشت.زندانی سياسی زهرا اسد پور گرجی و فرزندش پيش از اين بدليل ديدار خانوادگی با فرزندش در قرار گاه اشرف در عراق دستگير و ۱۶ ماه در زندان گوهردشت کرج بسر بردند و پس از پايان محکوميت غير انسانی خود آزاد شدند.
در حال حاضر رضا جوشن ۲۵ ساله فرزند خانم اسد پور گرجی که ۱۰ آذر ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به سلولهای انفرادی بند ۸ زندان گوهردشت معروف به بند سپاه منتقل شد و نزديک به ۲ ماه در سلولهای انفرادی بسر برد سپس او را به بند ۴ زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.
آنها ۱۹ بهمن ماه ۱۳۸۸ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسينی رئيس اين شعبه به حکم سنگين و غير انسانی ۱ سال تبعيد به زندان زنجان و ۴ سال تبعيد به روستای قيلار زنجان محکوم شدند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،مورد شکنجه روحی و جسمی قرار دادن زندانيان سياسی که در شرايط خطرناک جسمی بسر می برند و تحت فشار قرار دادن خانواده های آنها را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ويژه زنان و دستگيريهای خودسرانه سازمان ملل متحد می خواهد ببش از اين در مقابل جنايت عليه بشريت در زندانهای اين رژيم سکوت پيشه نکنند و پرونده اين رژيم را به شورای امنيت سازمان ملل برای گرفتن تصميمات لازم اجرا ارجاع دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016