سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شهربانو امانی: با تصويب لايحه حمايت از خانواده مجلس از مردان تنوع‌طلب حمايت می‌کند، ايلنا

- از نظر روان‌شناسان مردانی که بعد از ازدواج باز هم به تنوع‌طلبی می‌پردازند بيمار هستند و بايد به روانشناس مراجعه کنند و مجلس نبايد با تصويب چنين لايحه‌ای از اين مردان حمايت کند


ايلنا: يک نماينده سابق مجلس، معتقد است که با توجه به شرايط سياسی و اجتماعی کشور زمان فعلی وقت مناسبی برای بررسی لايحه حمايت از خانواده نيست و مجلسيان نبايد از اين فرصت که فعالان حقوق زنان نمی‌توانند اعتراض‌های خود را ابراز کنند برای تصويب لايحه حمايت از خانواده استفاده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شهربانو امانی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: مجلس نبايد در زمان فعلی که فعالان اجتماعی و حقوق زنان به دلايل گوناگون از صحنه فعاليت‌های اجتماعی غايب شده‌اند به تصويب لايحه حمايت از خانواده بپردازد.
او تصريح کرد: با توجه به شرايط سياسی و اقتصادی کشور و دغدغه و نگرانی که مردم از اوضاع مملکت خود دارند مسائل اجتماعی و حقوق زنان در حاشيه قرار گرفته و در چنين شرايطی مجلس نبايد سوء استفاده کند و به تصويب از لايحه حمايت از خانواده بپردازد.
او توضيح داد: لايحه حمايت از خانواده اشکالات جدی حقوقی و مدنی دارد و در کشوری مانند ايران که اهميت فراوانی برای کانون خانواده قائل است نبايد چنين لايحه‌ای با شکل فعلی به تصويب برسد.
امانی گفت: از نظر روان‌شناسان مردانی که بعد از تشکيل زندگی مشترک باز هم به تنوع‌طلبی می‌پردازند بيمار هستند و بايد به روانشناس مراجعه کنند و مجلس نبايد با تصويب چنين لايحه‌ای به حمايت از اين مردان بپردازد.
او پيشنهاد داد مجلس از بررسی لايحه حمايت از خانواده در حال حاضر دست بردارد و اين لايحه را مسکوت بگذارد تا کارشناسان حوزه خانواده و زنان تحقيقات لازم را در رابطه با چگونگی مواد جنجال‌برانگيز لايحه انجام داده و پيشنهادات مناسب برای اصلاح را ارائه کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016