سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضيحات استاندار تهران درباره مجوز راهپيمايی ۲۵ خرداد: اين راهپيمايی مجوز قانونی نداشت، ايسنا

استاندار تهران درباره مطالب منتشر شده پيرامون مجوز راهپيمايی ‌٢٥ خرداد توضيحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) مرتضی تمدن با اشاره به مصاحبه‌ای که سال گذشته با يک ماهنامه داشته است، يادآور شد: اين ماهنامه به نقل از اينجانب نوشته است که راهپيمايی ‌٢٥ خرداد با مجوز قانونی صورت گرفته است. لذا جهت تنوير افکار عمومی عرض می‌کنم موضوع مصاحبه درباره نحوه همکاری نهادهای دولتی با احزاب و گروه‌های معترض برای برگزاری اجتماعات و راهپيمايی بود و همان‌گونه که در متن سوال ماهنامه همشهری مشخص می‌باشد، بحث خاصی درباره راهپيمايی روز ‌٢٥ خرداد مطرح نبوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: من در اين مصاحبه درباره درخواست احزاب برای تجمع و راهپيمايی توضيح دادم که در ايام انتخابات درخواست‌های فراوانی برای راهپيمايی و تجمع به فرمانداری تهران واصل شد که پس از بررسی در شورای تامين با مواردی که موجب لطمه وارد نشدن به امنيت مردم می‌شد با اين‌گونه درخواست‌ها موافقت به عمل می‌آمد.

وی افزود: به طور مثال در چهار مورد مشخص مانند همايش انتخاباتی ‌١٧/٣/٨٨ يکی از کانديداهای محترم در ورزشگاه هفتم تير، سخنرانی يکی از اعضای ستاد آقای موسوی در تاريخ ‌٢٠/٣/٨٨ در بلوار جمهوری، همايش در تاريخ ‌١١/٣/٨٨ در سالن همايش‌های برج ميلاد و ... موافقت به عمل آمده و برای حفظ نظم و امنيت از نيروی انتظامی درخواست کرديم که امنيت اين تجمعات تامين شود.

استاندار تهران در ادامه توضيحات گفت: اما در خصوص راهپيمايی ‌٢٥ خرداد هيچ‌گونه مجوزی از سوی مراکز قانونی صادر نشد و بنده ادعای چنين مطلبی را تائيد نمی‌کنم به ويژه اين‌که در راهپيمايی فاقد مجوز ‌٢٥ خرداد از سوی عواملی که به فتنه دامن می‌زدند به آشوبگری و حمله به بانک‌ها و اماکن عمومی و مردمی پرداخته شد و عده‌ای نيز با اغراض خاص سياسی به پايگاه مقداد بسيج در خيابان آزادی حمله کرده و قصد خلع سلاح محافظان را داشتند که منجر به کشته شدن افرادی شد؛ لذا صدور مجوز برای راهپيمايی ‌٢٥ خرداد صحت نداشته و ندارد و اگر افرادی در اين روز بازداشت شدند به خاطر تحريک برای حضور در راهپيمايی غيرقانونی و اقدامات آشوب‌طلبانه روز ‌٢٥ خرداد بود و پرداختن رسانه‌های بيگانه به اين موضوع بيانگر نياز آن‌ها به مطلبی برای توجيه اقدامات فتنه‌انگيز آن‌ها می‌باشد.

وی در پايان گفت: صدور مجوز برای تجمع و راهپيمايی به درخواست کنندگان به صورت کتبی ابلاغ می‌شود. اگر فتنه‌گران برای روز ‌٢٥ خرداد مجوز گرفته بودند تاکنون بارها روی آن مانور تبليغاتی می‌دادند و در بوق و کرنا می‌کردند. آن‌ها خودشان بهتر از هر فردی می‌دانند که راهپيمايی ‌٢٥ خرداد نشانه بارز قانون گريزی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016