چهارشنبه 25 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زندانيان گمنام و اتهام رابطه با سازمان مجاهدين، ورمرزياری ۵۵ ساله شهروند عادی در انتظار تفهيم اتهام، کمپين بين‌المللی حقوق بشر

در جريان دستگيری های بعد از انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸، دهها تن از دستگيرشدگان ازشهروندانی هستند که به دليل اينکه عضو هيچ گروه وحزب سياسی نبوده و يا به لحاظ اجتماعی وسياسی نامشان جايی برده نشده بود درگمنامی در زندان به سر می برند و پيگيری های خانواده های آنها از چگونگی وضعيت انها به جايی نرسيده است. از جمله اين افراد می توان به فردی به نام پرويز ورمرزياری اشاره کرد که در جريان تظاهرات روز عاشورا دستگيرشده است و درحالی که بيش از سه ماه از دستگيری وی می گذرد نه تفهيم اتهامی برای وی صورت گرفته و نه به تبع آن دادگاهی برای وی تشکيل شده است. او يکی از زندانيانی است که در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات دوران بازداشت خود را سپری می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از منابع فعالان حقوق بشری به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که اين مرد ۵۵ ساله اساسا هيچ فعاليت سياسی نداشته است اما ماموران وزارت اطلاعات تلاش می کنند اتهام ارتباط با مجاهدين را به وی وارد کنند. ظاهرا پسر وی در قرارگاه اشرف در عراق حضور دارد و نگهداری وی در زندان مرتبط با اين موضوع است. به گفته منبع ياد شده مراجعات خانواده و وکيل ورمزياری به نهاد های امنيتی و قضايی برای مشخص شدن علت بازداشت ايشان تاکنون بی نتيجه بوده است.

طی ماه های گذشته برخی از دستگير شدگان با اتهام رابطه با سازمان مجاهدين روبرو بوده اند درحالی که درغالب موارد متهمان چنين ارتباطی را منکر شده اند و حتی با آنکه مسوولين پرونده برای اثبات چنين ادعايی هيچ شواهدی در دست نداشته اند، اما تلاش برای محکوم کردن آنها به دليل چنين رابطه ای که اساسی ندارد ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016