چهارشنبه 25 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد باقر عرفاتی، از زندانيان سياسی دهۀ ۶۰ بيش از ۲ ماه در بلاتکليفی بسر می برد، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، زندانی سياسی محمد باقر عرفاتی که در يورشهای گسترده و بی سابقه بهمن ماه دستگير شده بود در بند ۳۵۰ زندان اوين در بلاتکليفی بسر می برد.
زندانی سياسی محمد باقر عرفاتی ۵۲ ساله از زندانيان سياسی دهۀ ۱۳۶۰ ،در پی يورشهای مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد.۷ نفر از مامورين وزارت اطلاعات به فرماندهی فردی با نام مستعار علوی سربازجو و شکنجه گر قصی القلب ومعروف بند ۲۰۹ شب ۱۸ بهمن به منزل آقای عرفاتی يورش بردند. آنها چندين ساعت منزل را مورد بازرسی وحشيانه قرار دادند و با همسر و فرزندان او برخوردی غير انسانی داشتند.سربازجوی وزارت اطلاعات علوی مدتی طولانی اعضای خانواده را در منزل مورد بازجوئی و تهديد قرار داد.هنگام يورش آقای عرفاتی در مسافرت بسر می برد و آنها موفق به دستگيری او نشدند. مامورين وزارت اطلاعات هنگام خروج از منزل مقداری از وسائل شخصی اين خانواده را با خود بردند که از جمله آنها ،کامپيوتر، تعدادی سی.دی .رسيور ماهواره،دفترچه تلفن،کتاب و موارد ديگر می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سربازجوی وزارت اطلاعات در بند ۲۰۹ زندان اوين روز بعد همسر و دختر آقای عرفاتی را به ستاد پيگيری وزارت اطلاعات فرا خواند و ساعتها آنها را مورد بازجوئی و تهديد قرار داد.او آنها را بعنوان گروگان گرفته بود و می گفت تا زمانی که عرفاتی خودش را معرفی نکند شما اينجا باقی خواهيد ماند. اين در حالی بود که آقای عرفاتی در سفر کاری بسر می برد و تا هنگام بازگشت از سفر و معرفی خود خانواده اش در گروگان اين فرد بسر بردند.
آقای محمد باقر عرفاتی پس از معرفی خود دستگير و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد او در طی اين مدت تحت بازجوئيهای طولانی و شکنجه های روحی و جسمی قرار داشت. علوی دائم او را تهديد می کرد که ترا اعدام خواهيم کرد تو محارب هستی. بازجوئيها و شکنجه های روحی و جسمی و تهديدات بيش از ۱ ماه ادامه داشت تا اينکه اخيرا او را به بند ۳۵۰ زندان اوين منتقل کردند که همچنان در حالت بلاتکليفی بسر می برد.
سربازجوی وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی تا به حال در دستگيری،بازجوئی و شکنجه هزاران نفر شخصا شرکت داشته است.اين فرد که از شکنجه گران چند دهۀ اخير در بند ۲۰۹ زندان اوين می باشد. تا به حال در شکنجۀ وحشيانه دختران ،زنان،پسران و مردان زيادی شرکت داشته است که در موارد متعددی منجر به مرگ آنها در دهۀ های اخير شده است.برخوردهای او در حين بازجوئی وحشيانه و غير انسانی است.اين فرد که با استفاده از شکنجه های فيزيکی ،توهين های اخلاقی و شکنجه های روحی حداکثر فشار را عليه زندانيان سياسی بکار می برد. او معمولا زمانهای بازجوئی را در اوقات شب آغاز می کند و اغلب زندانيان سياسی را در زير زمين بند ۲۰۹ در سلولی کوچک، تاريک و نمناک که حتی نفس کشيدن برای زندانی سخت می باشد انجام می دهد.بازجوئيها با چشم بند می باشد و در اکثر مواقع زندانی به مدت چند ساعت بصورت سرپائی بازجوئی می شود. اعمال جنايتکارانه ديگر اين فرد مانند؛ شکنجه زندانيان برای گرفتن اعتراف دروغين، زير شکنجه وادرا کردن آنها برای پذيرفتن اتهامات نسبت داده شده ، وادار کردن زندانيان به مصاحبه تلويزيونی ،وادار کردن زندانيان برای شرکت در دادگاههای نمايشی، پرونده سازی ،تهديد به قتل و دستگيری اعضای خانواده و موارد ديگر می باشد.در جريان اعتراضات اخير توسط اين فرد تعدادی از دستگير شدگان تحت شکنجه های قرون وسطائی وادار به اعتراف شدند که منجر به صدور حکم اعدام برای بعضی از آنها شد. اين فرد از جنايتکاران عليه بشريت می باشد.
لازم به ياد آری است آقای محمد باقر عرفاتی از زندانيان سياسی دهۀ ۱۳۶۰ می باشد و او از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ در زندان اوين بسر برد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،يورش به منازل ،گروگان گرفتن اعضای خانواده ،شکنجه های روحی و جسمی و تهديد به اعدام را محکوم می کند و از دبير کل و کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و ساير مراجع بين المللی برای پايان دادن به جنايت عليه بشريت در ايران خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر اين رژيم به شورای امنيت سازمان ملل متحد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016