چهارشنبه 25 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جديدترين توافق دولت و مجلس: اعتبار ۳۵ هزار ميليارد تومانی برای هدفمندی يارانه‌ها، مهر

اعضای کميته مشترک دولت و مجلس بر سر اعتبار ۳۵ هزار ميليارد تومانی برای هدفمندی يارانه‌ها در سال جاری به توافق رسيدند.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد کميته حل اختلاف دولت و مجلس برای رفع مشکل اعتبار هدفمندی يارانه‌ها، به توافقات جديدی دست يافته‌ که قرار است به زودی به صورت رسمی اعلام عمومی شود.

براساس يکی از اين توافقها، اعتبار هدفمندی يارانه‌ها در بودجه ۸۹ از ۲۰ به ۳۵ هزار ميليارد تومان افزايش می يابد. هم اکنون نمايندگان ويژه دولت و مجلس در حال بررسی راهکارهايی قانونی هستند که بدون نياز به ارائه لايحه اصلاحيه و طرح، موضوع تعيين تکليف شود. يکی از گزينه‌ها در اين باره حذف ماليات و عوارض دريافتی از اين محل است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نمايندگان دولت نيز قصد دارند پس از تعيين تکليف اين موضوع در نشستی مطبوعاتی به اعلام برنامه‌های خود درباره اجرای قانون هدفمندکردن يارانه ها در سالجاری بپردازند.

۱۰۰ درصد درآمد حاصل از اصلاح قيمت حاملهای انرژی پس از واريز به خزانه به حساب سازمان هدفمندکردن يارانه ها برای توزيع ميان مردم (۵۰ درصد)، توليدکنندگان (۳۰ درصد) و دولت (۲۰درصد) منتقل می‌شود.

براساس آخرين اطلاعات رسيده، تاکنون بيش از ۱۰ ميليون کارت عدالت بانکی برای خانوارهای مشمول هدفمندی يارانه ها صادر شده است، ضمن اينکه نظام بانکی برای عملياتی کردن اين کار اعلام آمادگی کرده است.

در همين حال، مسئولان دولتی به مردم وعده داده اند با تنخواهی که برای دولت پيش بينی شده است، پيش از آغاز اجرای هدفمندکردن يارانه‌ها ( اصلاح قيمتها ) منابع به حساب بانکی افراد واريز خواهد شد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران حداکثر تورم حاصل از اجرای هدفمندکردن يارانه‌ها را ۱۵ درصد اعلام کرده است، نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به اسفندماه سال ۸۸ معادل ۱۰.۸ درصد گزارش شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016