سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباحی مقدم: احتمالاً دولت قانون هدفمند کردن يارانه‌ها را با ۲۰ هزار ميليارد تومان در ۸ ماه اجرا کند، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس کميسيون طرح تحول اقتصادی به مجلس گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته دولت قانون هدفمند کردن يارانه‌ها را احتمالا تا ۲۰ هزار ميليارد تومان ۸ ماه اجرا کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام مصباحی مقدم نماينده مردم تهران و رئيس کميسيون طرح تحول اقتصادی مجلس امروز سه‌شنبه در حاشيه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص آخرين وضعيت توافقات حاصله ميان کميته مشترک و نيز چگونگی اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها از سوی دولت، گفت: هنوز در اين زمينه توافقاتی صورت نگرفته و تنها در کميسيون ويژه طرح تحول اقتصادی برخی مباحث مطرح شده است.
وی با اشاره به طرح يک فوريتی برخی نمايندگان پيرامون هدفمند کردن يارانه‌ها و درآمد حاصل از آن تا سقف ۳۵ هزار ميليارد تومان، افزود:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اشکال اين طرح آن بود که اگر تصويب می‌شد می‌بايست قانون هدفمند کردن يارانه و نه قانون بودجه را اصلاح کنيم.
مصباحی مقدم تصريح کرد: مذاکرات با رئيس جمهور بر سر قانون هدفمند کردن يارانه‌ها شده راه حل اجرايی اين قانون را بدون ارائه طرح و لايحه و در نهايت تغيير قانون فراهم کرده است.
رئيس کميسيون طرح تحول اقتصادی مجلس در ادامه احتمال داد که قانون هدفمند کردن يارانه‌ها با درآمد ۲۰ هزار ميليارد تومان از سوی دولت ۸ ماه اجرا شود.
وی در عين حال ادامه داد: هنوز دولت آئين نامه آن را آماده نکرده است و احتمالا اجرای آن ۶ يا ۸ ماه می‌شود.
وی در پاسخ به اينکه آيا دولت با اين وجود به نظر خود در خصوص قانون هدفمند کردن يارانه‌ها رسيده است يا خير، اظهار داشت: ما قانون هدفمند کردن يارانه‌ها دست کاری يا اصلاح نمی‌کنيم. ضمن اينکه ما زمان اصلاح قيمت‌ها را مشخص نکرديم.
مصباحی مقدم اضافه کرد: پيشنهاد کميسيون طرح تحول اقتصادی اين بود که دولت از ارديبهشت ماه امسال قانون هدفمند کردن يارانه‌ها اجرا کند منتهی پيشنهاد حذف اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها از ارديبهشت ماه رای نياورد از اين رو دولت می‌تواند به يکباره اين قانون را اجرا نکند.
نماينده مردم تهران از توافقی در اين زمينه در گفتگو بين ابوترابی و رئيس جمهور خبر داد.
به گزارش فارس حجت‌الاسلام حسين سبحانی‌نيا نماينده مردم نيشابور و عضو هيئت رئيسه مجلس در همين زمينه به خبرنگاران پارلمانی گفت که ۱۳۰ نماينده مجلس طرح يک فوريتی اصلاح قانون هدفمند کردن يارانه‌ها را مطرح کرده بودند و اگر اين طرح نياز به دو فوريت داشت می‌بايست دامنه امضاهايش بيشتر شود.
وی ابراز اميدواری کرد که جلسات و توافقات بين کميسيون مشترک دولت و مجلس بايد باعث شود که نيازی به لايحه جديد در خصوص اصلاح قانون هدفمند کردن يارانه‌ها نباشد.
سبحانی‌نيا هنوز نتايج کار کميسيون مشترک مشخص نشده است،‌ تصريح کرد: با اين وجود اجرای اين طرح مسکوت نخواهد شد و پيش بينی برخی‌ها اين است که دولت در ۶ ماه دوم سال هدفمند کردن يارانه‌ها را اجرايی کند.
وی همچنين از عدم تعامل دو قوه علی رغم ميل رهبری در خصوص قانون هدفمند کردن يارانه‌ها گلايه کرد.
عضو هيئت رئيسه مجلس در خاتمه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر طرح سئوال از رئيس جمهور در خصوص هدفمند کردن يارانه‌ها گفت که اين طرح نظر رسمی مجلس نبوده و تنها اظهار نظر برخی نمايندگان اين مسئله بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016