پنجشنبه 26 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سانحه آتش سوزی در هواپيمای مسافربری کيش اير در تبريز، تبريزنيوز

پيمان پاک مهر- روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.ir
tabriznews@gmail.com
date:۱۳۸۹-۱-۲۵
Tel:۰۰۹۸۹۱۴۴۱۵۷۴۰۰

مسئولين فرودگاه تبريز و نماينده و کارشناسان فنی شرکت هواپيمايی کيش اير مستقر در تبريز از ارايه هر گونه اطلاعاتی (حتی کلی) به خبرنگار تبريز نيوز که در فرودگاه حاضر شده بود خودداری کرده و مدعی شدند که برابر بخش نامه حراستی - سازمانی رفتار کرده و بايد از پاسخگويی به خبرنگاران خودداری کنند...


تبريزنيوز: سرويس حوادث: هواپيمای مسافربری فوکر- ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپيمايی کيش اير ، پس از تعمير و هنگام فرود در باند فرودگاه بين المللی تبريز از ناحيه تاير چپ دچار سانحه و آتش سوزی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسئولين فرودگاه تبريز و نماينده و کارشناسان فنی شرکت هواپيمايی کيش اير مستقر در تبريز از ارايه هر گونه اطلاعاتی (حتی کلی) به خبرنگار تبريز نيوز که در فرودگاه حاضر شده بود خودداری کرده و مدعی شدند که برابر بخش نامه حراستی - سازمانی رفتار کرده و بايد از پاسخگويی به خبرنگاران خودداری کنند.

به گفته شاهدان عينی ؛ اين هواپيمای هلندی که قصد داشت در روز چهارشنبه ۲۵ فروردين ۸۹ به شماره پرواز ۷۰۳۸ ساعت ۱۲:۳۰ مسافرين خود را از فرودگاه بين المللی تبريز به مقصد عسلويه برساند دچار نقص فنی شده و خلبان و کادر فنی هواپيما تا رفع مشکل از پرواز خودداری می کنند.

شنيده ها حاکيست ؛ پس از ساعت ها تاخير قطعه يا قطعاتی برای تعمير يا جايگزينی در اين هواپيما از تهران به تبريز می رسد . پس از تعمير خلبان و کادر فنی پرواز در اقدامی شجاعانه ! قبل از آن که مسافرين را شريک شجاعت خود کند به صورت آزمايشی در فضای تبريز ! چرخی می زند تا از سلامت چرخ هايش مطمين شود که در هنگام فرود در باند و در جلوی چشم مسافرين در ترمينال پرواز های داخلی دچار آتش سوزی می شود که گروه های اطفای حريق اقدام به خاموش کردن آتش می شوند.

بالاخره با اين اقدام شجاعانه خلبان ، مسافرين و شهروندان تبريزی (که در پرواز آزمايشی احتمال سقوط هواپيما بر سر آنان می رفت ) از سفر احتمالی "آخرت" باز ماندند تا پرواز ۷۰۳۸ ساعت ۱۱:۳۰ شب چهارشنبه آنان را به عسلويه برساند.

گفته می شود ؛ چند تن از مسافرين که توسط تلفن های همراه خود اقدام به فيلمبردای از اين سانحه کرده بودند در تماس با خبرنگاران از ضبط تلفن های جيبی خود توسط ... خبردادند .

شنيده می شود؛ مسافرين در تماس های خود با خبرنگاران مدعی شدند که مسيولين ... که موبايل های آنان را توقيف يا با خود برده اند فيلم های سانحه آتش سوزی را پاک کرده که از سرنوشت بقيه افراد يا تلفن های همراهی که ضبط شده اند تا لحظه تنظيم خبر خبری در دست نيست.

گفته می شود؛ظاهرا نيروهای ... که اقدام به پاک کردن و بازگرداندن تلفن های همراه ضبط شده به مسافرين نموده اند به دليل عدم آشنايی به اينکه با نرم افزارهايی ساده می توان اطلاعات پاک شده از حافظه را دوباره زنده کرد و همچنين افرادی که تلفن آنان از ديد نيروهای ... در امان بوده بلافاصله چند فيلم بصورت بلوتوث و خطوط ايميل منتشر شده است.

خاطرنشان می سازد؛ به دليل رفتارهايی که خبرنگار تبريز در محل فرودگاه تبريز و موارد مشابهی که ساير همکاران مشاهده کرده اند برگزاری يک دوره آموزشی "دراز مدت" نحوه پاسخگويی و برخورد با خبرنگاران برای برخی از مديران مسيولين هواپيمايی کشوری ، فرودگاه ها و بويژه نمايندگان شرکت مسافربری "کيش اير" بسيار ضروری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016