پنجشنبه 26 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشايی: تخريب من، تخريب نظام است، فردا

منتقدان دولت «بدليل اينکه در دولت حضور ندارند و يا نظراتی دارند که به آن از سوی دولت توجه نمی‌شود» منتقد شده‌اند.
اسفنديار رحيم مشايی، رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور معتقد است که کسانی که وی را «تخريب» می‌کنند، موجب «تخريب دولت و نظام» می‌شوند.

به گزارش «فردا»، مشايی در گفت‌وگو با روزنامه بهار در واکنش به شائبه نامزدی وی در انتخابات رياست‌جمهوری يازدهم می‌گويد که «اگر می گفتند ۲۱ و ۲۲ بهتر بود. ما وقت زياد داريم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در عين حال، وی مطرح شدن چنين مباحثی در آغاز دوره دوم چهارساله رياست‌جمهوری احمدی‌نژاد را «خطی انحرافی» می‌داند که مشايی در مورد آن می‌گويد «قطعا می خواهند مرا تخريب کنند که البته تخريب من تخريب دولت و نظام است.»

اين در حالی است که اولين منتشرکننده شائبه نامزدی رياست‌جمهوری در انتخابات يازدهم، سايت شخصی وی بود که مطلبی را به نقل از يک سايت ديگر منتشر کرده بود، اين مطلب مشايی را «ژنرال ارشد احمدی نژاد» خوانده بود و يکی از دلايل مخالفت ها با وی را «شانس بالای مشايی برای پيروزی در انتخابات يازدهم رياست جمهوری» عنوان نموده بود.

چون به دولت راه پيدا نکردند منتقد شدند
مشايی در واکنش به فعاليت برخی وب‌سايت‌ها بعنوان حاميان خود در حالی مدعی می‌شود که «يک‌بار نيز اين سايت‌ را نديده است» که عينا موضع اين سايت در قبال منتقدان دولت را تکرار می‌کند.

سايت موسوم به حاميان مشايی در قبال انتقادات احمد توکلی از دولت مدعی شده بود که دليل آن، عدم راه‌يابی توکلی به دولت و مخالفت احمدی‌نژاد با حضور وی در دولت نهم بوده است؛ ادعايی که مشايی نيز آن را در گفت‌وگو با روزنامه بهار تکرار می‌کند.

رحيم مشايی می‌گويد: خيلی ها علاقه مند نيستند که پيشرفت در کشور با آهنگی سريع انجام شود و با سرمايه گذاری برای چنين حرکت هايی سعی می کنند جلوی حرکت فعال و مبتکرانه دولت را بگيرند چرا که دولت دهم دولت کار است و دولتی با خط بازی های سياسی نيست. از همان ابتدا آقای رئيس جمهور اعلام کرد دولت تعلقی به هيچ حزب و گروهی ندارد و برآمده از هيچ حزب و گروهی نيست و اين رويکرد ايشان نيز فرصت خوبی را برای دولت به وجود آورده است. در اين راستا شما عملکرد چهارساله دولت نهم را می توانيد با يک دوره طولانی در گذشته مقايسه کنيد.

او درباره منتقدان و اينکه اين منتقدان دولت عمدتا از چهره های شاخص جريان اصول گرا هستند، افزود: من از فرد خاصی اسم نمی برم. ما اين طور قضاوت نمی کنيم که کسی اسمش اصولگرا هست يا خير ولی ممکن است که آنها به دليل اينکه در دولت حضور ندارند يا نظراتی دارند که به آن از سوی دولت توجه نمی شود اينگونه به انتقاد می پردازند.

رحيم مشايی که با روزنامه بهار گفتگو کرده ادامه می‌دهد: اين مهم نيست که تعداد منتقدان کمتر يا بيشتر می شود مهم اين است که مردم چگونه قضاوت می کنند. دولت هيچ گونه تعهدی نسبت به احزاب و گروه ها ندارد و اين بنابر ديدگاه و اعتقاد رئيس جمهور است و بنابراين تلاش می کنيم در راستای خدمت برای رفاه مردم کار کنيم.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور با بيان اينکه ما اصلا منتقدان جديدی نداريم، اضافه می‌کند: اين طيف هميشه از روز اول منتقد ما بودند و اينهايی که شما نام می بريد هيچ وقت با دولت نبودند. شما به آرشيو رسانه ها مراجعه کنيد می بينيد اين افراد از روزی که به دولت دعوت نشدند انتقاد عليه دولت را شروع کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016