جمعه 27 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناراحتی قلبی و عصبی بدرالسادات مفيدی بر اثر فشارهای ناشی از بازجويی، کلمه

کلمه: با گذشت بيش از يکصد روز از بازداشت بدرالسادات مفيدی، دبير زندانی انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران، خانوادۀ وی پس از ملاقاتِ کوتاهی که روز پنجشنبه ۲۶ فروردين ماه با وی داشتند، از شرايط بسيار خطرناک جسمی و روحیِ وی و بروز ناراحتی های قلبی و عصبیِ ناشی از فشارهای بازجويی بر ايشان خبر دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بدرالسادات مفيدی شامگاه هفتم دی ماه گذشته، در جريان موج سرکوب و دستگيريهای بعد از عاشورا، همراه با همسرش مسعود آقايی بازداشت شد که ايشان پس از تحمل پنجاه و دو روز بازداشت انفرادی در بند ۲۴۰ زندان اوين، با سپردن وثيقه آزاد شد؛ اما بدرالسادات مفيدی، کماکان بدون وضعيت و تفهيم اتهام مشخص، در بند ۲۰۹ اوين به سر می برد که ملاقات ها و شواهد موثق، از شرايط ناگوارِ جسمی و روحیِ اين بانوی روزنامه نگار خبر می دهد.

مسعود آقايی در گفتگو با جرس، ضمن بيان اين نکته که همسرِ ايشان از روز پانزدهم اسفندماه ۸۸، مجددا تحت بازجويی های شديد و بی وقفه در بند امنيتیِ مذکور قرار گرفته، تبعاتِ اين اعمال غيرانسانی را “بروز عارضۀ قلبی”، “ناراحتی های خطرناکِ عصبی” و “لرزش های غيرقابل کنترل دست و سرِ ايشان” ذکر کرد.

آقايی که همراه با فرزندانِ خود صبح امروز (پنجشنبه) موفق شده بود ملاقات بسيار کوتاهی با همسرشان داشته باشد، ضمن بيان نکات فوق، خاطرنشان کرد “بدرالسادات به حدی تحت فشارهای بازجويان قرار گرفته است که دچارِ مشکلاتِ عصبی شده و نتيجتا پزشک زندان در مورد اين ناراحتی های عصبی، از هفتۀ گذشته توصیۀ اکيدی بر حضورِ پزشکِ اعصاب و روان يا روان پزشک برای ايشان داشته است.”

اين فعال ملی- مذهبی، در واکنش به اظهارات و پيشنهادِ اکيدِ پزشکانِِ بند امنيتیِ زندان اوين، از بی اعتمادیِ خود به آنها و ترجيحا استفاده از پزشکانِ خارج از کادر زندان، خبر داد.

مسعود آقايی همچنين از انتقال خانم مفيدی از سلول انفرادی به اتاقی که دو زندانیِ ديگر در آنجا نگهداری می شوند؛ اما درب آن بسته است، خبر داد.

همسر مفيدی، همچنين از اينکه هنوز وضعيتِ پرونده و قرار ايشان تغييری نکرده و تازه دوره ای از بازجويی ها آغاز شده، گلايه کرد و اظهار اميدواری کرد “بدرالسادات مفيدی بزودی آزاد و به منزل بازگردد.”

مفيدی چهارشنبه شب گذشته در تماس تلفنی با خانواده اش، بعد از يک سلام و احوالپرسی کوتاه، مکررا اظهار داشته که “به من گفته اند دخترانت مصاحبه نکنند” و اين نکته را در طول ملاقات هم بارها خطاب به خانواده اش تکرار کرده است.”

لازم به ذکر است تعداد زيادی از زندانيان سياسی و فعالان مطبوعاتی – مدنی، از جمله عيسی سحرخيز، هاشم خواستار، منصور اسانلو، مسعود لواسانی، مهدی محموديان، علی بيکس، جواد امام، ايمان صديقی، محسن برزگر، بهروز جاويد تهرانی، مصطفی تاج زاده و کاوه کرمانشاهی، در وضعيت روحی – جسمیِ خطرناک و شرايط ناگوارِ سلامتی قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016