یکشنبه 29 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی تکان دهنده از قربانی شدن يک دانشجو در سناريوی اعتراف گيری بازجويان، دانشجو نيوز

دانشجو نيوز: بازداشت غيرقانونی و بی اساس نيما لطيف تجار دانشجوی دانشگاه اميرکبير همچنان ادامه دارد.

به گزارش دانشجو نيوز نيما لطيف تجار دانشجوی ورودی سال ۱۳۸۶ مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی اميرکبير عصر روز عاشورا و پس از پايان درگيری های آن روز به همراه دوستانش از خوابگاه خود واقع در خيابان حافظ خارج شده و چند دقيقه بعد توسط گروهی از نيروهای لباس شخصی بدون هيچ دليل روشنی بازداشت و به زندان اوين منتقل می شود. در زندان اوين مأموران پس از اطلاع از اين که وی دانشجوی پلی تکنيک است وی را به بند امنيتی ۲۰۹ منتقل کردند و در پی آن اتهام اقدام عليه امنيت ملی از طريق شرکت در تجمعات غيرقانونی و تبليغ عليه نظام به وی تفهيم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازجويان وزارت اطلاعات با شروع يک سناريوی امنيتی از وی خواستند انتساب خود را به عکسی منتشر شده از درگيری های عاشورا که در آن فردی مشغول آتش زدن خودروی پليس است بپذيرد. از آنجا که اين دانشجو در تجمع روز عاشورا حضور نداشت کليه اتهامات وارده را رد کرد اما بازجويان با افزايش فشار و تهديد و همچنين ضرب و شتم شديد اين دانشجو در پی پيشبرد سناريوی امنيتی خود بودند.

پس از گذشت يک ماه از بازداشت اين دانشجو و پس از بی نتيجه بودن اين فشارها، سه تن از دانشجويان پلی تکنيک که هم اتاقی های نيما لطيف تجار در خوابگاه بوده اند به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات احضار و بلافاصله بازداشت و به اوين منتقل شدند، آنان را به جلسات بازجويی هم اتاقيشان بردند و مقابل چشمان او مورد ضرب و شتم قرار دادند. سرانجام بر اثر فشارهای فراوان وارده وی وادار به پذيرش اتهام دروغين شرکت در تجمع عاشورا و شعار عليه مسئولين نظام شد اما انتساب عکس ذکر شده را به خود نپذيرفت و بازجويان نهايتاً درهدف خود که حضور يکی از دانشجويان دانشگاه اميرکبير در دادگاه های نمايشی تلويزيونی و اعتراف به خرابکاری و تخريب اموال بود ناکام ماندند. پرونده وی بلافاصله به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شد.

دادگاه اين دانشجوی دربند اواسط بهمن ماه برگزار شد و قاضی صلواتی وی را به ۳ سال حبس تعزيری محکوم کرد. وی مدتی در اندرزگاه ۱ زندان اوين زندانی بود و در اواخر سال ۸۸ به بند ۳۵۰ منتقل شد و علی رغم تلاش خانواده اش از مرخصی نوروزی نيز محروم بود، پس از گذشت حدود ۴ ماه از بازداشت اين دانشجوی پلی تکنيک پرونده وی به دادگاه تجديد نظر ارسال شده و داگاه تجديد نظر وی نيز به زودی برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016