یکشنبه 29 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پدر ميلاد اسدی در آستانه برگزاری دادگاه: به انگيزه پاک و شرافتمندانه فرزندم در صدور حکم توجه شود، ادوارنيوز

ادوارنيوز: پدر ميلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت که حدود ۱۴۰ روز را در بازداشت به سر می برد، گفت: "منصفانه نيست که يک بحران ملی اين چنين از ميان فرزندان اين کشور و انقلاب قربانی بگيرد".

سيد جلال اسدی در گفتگويی با ادوارنيوز در آستانه برگزاری دادگاه فرزندش در روز ۳۱ فروردين ماه سال جاری گفت: "حتی اگر با بدبينی کامل به پرونده و اتهامات فرزندم نگاه شود در اين حالت هم هر انسان منصفی گواهی می دهد که انگيزه ميلاد انگيزه شرافتمندانه ای بوده و او به عنوان يک فعال دانشجويی تنها دغدغه بهبود اوضاع ملت و ميهن اش را داشته است و حتی اگر اکنون حاکميت معتقد است که در اين مسير فرزندم دچار خطا شده اين مطابق عدالت نيست که به انگيزه های انسانی و ملی و دينی او که همان تلاش برای آزادی، مردمسالاری و منافع ملی بوده است بی توجهی شود و مانند يک مجرم عادی با او برخورد شود".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پدر ميلاد اسدی با اشاره به اينکه بزرگان نظام و کشور از جريانات مختلف همگی تاکيد داشته اند که پس از انتخابات سال گذشته کشور و جامعه دچار يک بحران شده است افزود: " منصفانه نيست که يک بحران ملی اين چنين از ميان فرزندان اين کشور و انقلاب قربانی بگيرد، مگر اين بچه ها در فضای همين نظام جمهوری اسلامی تربيت نشده اند؟ دانشجويانی مانند فرزند من که به جای آنکه سر در زندگی شخصی و پيشرفت های فردی خود داشته باشند بهترين روزهای جوانی خود را در راه فعاليت سياسی و اجتماعی با هدف بهبود وضعيت جامعه قرار دادند و اينک ماه هاست در زندان به سر می برند".

پدر اين دانشجوی زندانی ادامه داد: "سالها پيش از سوی بالاترين مقام کشور گفته شد خدا بشکند دستهايی را که نمی خواهند دانشجويان ما سياسی باشند، اما در شرايط فعلی که فرزند ما در يک نهاد دانشجويی شناخته شده و با سابقه انقلابی مثل دفتر تحکيم وحدت مشغول به فعاليت اصلاحی بوده همين فعاليت ها کار وی را مانند يک مجرم به دادگاه کشانده است و اين حق خانواده من نيست که مانند خانواده يک بزهکار هر روز و هر هفته درگير رفت و آمد به زندان و دادگاه و ... باشيم" .

سيد جلال اسدی همچنين گفت: "به نظر من فعاليتهای فرزندم با تکيه بر اصل امر به معروف و نهی از منکر بوده است و روحيه جستجوگر و معترض فرزندم را نتيجه تربيت دينی وی می دانم که هيچگاه حاضر نبود در مقابل شرايط نامطلوب و غيرعادلانه سکوت کند، امری که در منش و مشی امامان شيعه و بزرگان دينی ما همواره وجود داشته است و اکنون انتظار داريم که مقامات رسيدگی کننده به پرونده ميلاد به ويژه قاضی دادگاه انقلاب نيز به اين حقيقت توجه کافی داشته باشند که با صدور حکم حبس و مجازات نبايستی به اين انگيزه های پاک پاسخ دهند و با آينده و سرنوشت يک جوان اينگونه برخورد کنند".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016