سه شنبه 31 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض کواکبيان به باهنر: چرا فقط روزنامه‌های منتقد دولت توقيف می‌شوند، ايلنا

- باهنر نگذاشت تذکرم درباره توقيف مطبوعات را مطرح کنم
- آيا روزنامه‌های طرفدار دولت معصوم‌زادگانی هستند که هيچ اشتباهی نمی‌کنند؟
- کسانی که در فصل بهار، بهارشان را خزان می‌بينند چه بايد بکنند؟


نماينده سمنان با انتقاد از عدم اجازه باهنر به وی برای بيان تذکر خود، اظهارداشت: اين روال مناسبی نيست که تذکرات را برای پايان جلسه می‌گذارد. زيرا ارائه تذکر بخشی از حق دستگاه‌های قانونگذاری است. وقتی اين حق از نمايندگان سلب می‌شود، يعنی حقی از مجلس ضايع شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا مصطفی کواکبيان در گفت‌وگو با خبرنگاران پارلمانی، با بيان اينکه توقيف مطبوعات موضوع تذکرش بوده است، افزود: ديروز يکی ديگر از روزنامه‌های منتقد دولت توقيف شد که در اين مورد سوال جدی از هيات نظارت و مطبوعات مطرح است. در توضيح اين توقيف صرفا به موادی از قانون مطبوعات استناد شده و دلايل توقيف به دقت بيان نشده است.
وی تصريح کرد: وقتی در مورد توقيف مطبوعات با اعضای هيات نظارت مطبوعات صحبت می‌کنيم، صرفا بر رعايت قانون تاکيد می‌کنند و از جزييات دليل توقيف اطلاعی ندارند. وقتی که با وزير ارشاد هم صحبت می‌کنيم، می‌گويند که ما فقط يک رای داريم و از طرف ديگر رئيس‌جمهور می‌گويد مخالف بگير و ببند هستيم. با توجه به اين سخنان ما مانده‌ايم که در اين ميان از چه کسی بايد در مورد توقيف مطبوعات سوال کرد.
عضو فراکسيون خط امام و مجلس در ادامه به بيان سه سوال از هيات نظارت و مطبوعات پرداخت و گفت: اصل ۲۴ قانون اساسی، اخلال در مبانی اسلام و اهميت ملی را به‌عنوان علل توقيف مطبوعات در نظر می‌گيرد و براساس ساير اصول قانون اساسی هم نمی‌توان آزادی‌های مشروع را زير سوال برد. لذا دولت مکلف است که بيان کند به استناد کدام مطلب مطبوعات توقيف شده اين روابط را نقد کردند.
کواکبيان در بيان سوال دوم خود گفت: ‌چرا هر روزنامه‌ای که بسته می‌شود فقط منتقد دولت است و آيا روزنامه‌های طرفدار دولت معصوم زادگانی هستند که هيچ اشتباهی نمی‌کنند يا اينکه تخلفی وجوددارد؟ در بعضی از روزنامه‌های طرفدار دولت فحش‌هايی داده می‌شود که بدتر از الفاظ چاله ميدانی است و در عين حال برخوردی با آنها نمی‌شود که جای سوال دارد.
مديرمسئول روزنامه مردم سالاری در بيان سوال سوم خود افزود: با توقيف روزنامه بهار، حدود ۷۰ الی ۸۰ نفر بيکار شدند در حالی که آيا نبايد از قبل مديرمسوول را احضار می‌کردند و به او تذکر می‌دادند کسانی که در فصل بهار، بهارشان را خزان می‌بينند چه بايد بکنند.
عضو فراکسيون خط و امام مجلس با تاکيد بر رعايت مر قانون تصريح کرد: سال ۸۸ سالی بود که به خاطر اقتضائات حوادث پس از انتخابات، برخوردهايی صورت گرفت. اما سال ۸۹ با نشاط آغاز شد و بايد تلاش کنيم کشور به سوی سازندگی و عدالت برود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016