چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه شورای جبهه ملی ايران در خارج از کشور کنفرانس بين المللی امنيت اتمی واشنگتن

کنفرانس دو روزه امنيت اتمی در واشنگتن سرانجام در روز سه شتبه ۱۳ اوريل ۲۰۱۰ پايان يافت. برای شرکت در اين کنفرانس ، از سران ، شخصيتهای سياسی و دانشمندان اتم شناس ۳۷ کشور جهان از جمله نخست وزير اسرائيل دعوت شده بود ، اما از کره شمالی و جمهوری اسلامی کسی دعوت نشده بود.

قبل از اين کنفرانس، دو کشور امريکا و روسيه به پيشنهاد باراک اوباما ، موفق به قرار دادی جهت از بين بردن ۳۰ در صد از کلاهکهای اتمی خود شده بودند که پيش درآمد خوبی برای جهت دادن به کنفرانس و جلب نظر ساير کشورها ميبود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ميان نخست وزير اسرائيل بکنفرانس نيامد و بجای خود ديگری را فرستاد، اسرائيلی که بقولی ۸۰ الی ۲۰۰ کلاهک اتمی دارد و حاضر نيست که بدان اقرار کند. از طرفی کشورها ی عربی سخت پافشاری کردند که اسرائيل بايد عضويت آژانس جهانی انرژی اتمی را بپذيرد و موسسات اتمی ان کشور بازرسی گردد. در اين ميان امريکا موافقت خود را با اين امر پنهان نميکرد و کشور های اروپائی نيز نظر موافق داشتند. نماينده اسرائيل هم به اين پاسخ بسنده ميکرد که کشورش تا کنون به هيچ کشوری حمله نکرده است ولی احمدی نژاد اسرائيل را به نابودی تهديد ميکند و اين مطلب را تکرار ميکرد.

در بيانيه پايانی کنفرانس ، از همه کشورهای جهان خواسته شده که برای نابودی سلاحهای اتمی از همه مساعی خود فروگذار نکنند و بايد خلع سلاح اتمی همه کشورهای جهان بتدريج صورت گيرد.

در حاشيه کنفرانس ، مذاکرات و تبادل نظر پيرامون جلوگيری از مسلح شدن جمهوری اسلامی به سلاح اتمی جريان داشت و کشورهای بزرگ از جمله امريکا کوشش کردند که ديگر کشورها را برای تحريمهای وسيع جمهوری اسلامی اماده کنند. مبادا نوعی از سلاحهای هسته ای از طريق جمهوری اسلامی بدست تروريستهای شتاخته شده و بنيادگران اسلامی افتد .

جمهوری اسلامی نيز انگاه که متوجه شد به کنفرانس دعوت تشده است دست بکار دعوت از برخی کشورهای جهان سوم برای شرکت در کنفرانسی مشابه در شهر تهران و با همان هدف کنفرانس واشنگتن شد. در اين کنفرانس از سران کشورهای بزرگ خبری نبود و کشورهای ديگر هم نمايندگانی فرستاده بودند که بسخنان پوچ خامنه ای و احمدی نژاد گوش دهند. انان مسائل مهم بين المللی را با مسخرگی و بازيهای کودکانه و لج و لجبازی درهم ميکنند.

شورای جبهه ملی ايران در خاج از کشور، پشتيبانی خود را از مصوبات کنفرانس امنيت اتمی واشنگتن و اهداف ان کنفرانس اعلام ميدارد و مسلح شدن جمهوری اسلامی به سلاح اتمی را مغاير با منافع ملی ابران ميداند.

شورای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
۲۶ فروردين ۱۳۸۹ برابر با ۱۶ اوريل ۲۰۱۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016