جمعه 3 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بادامچيان: پيش نويس من برای قانون احزاب در حال بررسی است، مهر

عضو کميسيون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به بررسی پيش نويس تهيه شده از سوی وی برای تنظيم قانون جديد احزاب گفت: اين پيش نويس با توجه به سابقه نيم قرن فعاليت حزبی و ۱۲ سال فعاليت بنده در کميسيون ماده ۱۰ احزاب تنظيم شده است.
اسدالله بادامچيان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بررسی پيش نويس تهيه شده از سوی وی برای تنظيم قانون جديد احزاب اظهار داشت: در کميسيون ماده ۱۰ و همچنين کميسيون شوراهای مجلس ، نمايندگان تصميم به بررسی آنچه بنده به عنوان پيش نويس قانون احزاب تهيه کرده ام، گرفتند.

وی افزود: البته به غير از بنده درباره تنظيم پيش نويس قانون جديد احزاب، مرکز پژوهشهای مجلس وکميسيون ماده ۱۰ احزاب نيز نظراتی داشتند که با جمع بندی اين نظرات در حال بررسی و تنظيم قانون جديد احزاب هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بادامچيان با اشاره به اينکه پيش نويس وی برای تنظيم قانون جديد احزاب پيش نويسی جامع مشتمل بر ۲۰ صفحه مقدمه است که با توجه به نيم قرن سابقه حزبی وی و ۱۲ سال عضويت در کميسيون ماده ۱۰ احزاب تهيه شده است، گفت: در اين پيش نويس حقوق احزاب و حتی غير حزبی ها هم به طور کامل پيش بينی شده است.

نايب رئيس کميسيون شوراهای مجلس تصريح کرد: شورای احزاب که هم اکنون با عنوان کميسيون ماده ۱۰ احزاب در حال فعاليت است بر مبنای قانون جديد احزاب بايد مدافع حقوق احزاب باشد.

وی در پايان گفت : بر مبنای پيش نويس تهيه شده از سوی بنده جنبه مدافع احزاب بودن شورای احزاب بر ساير مزيت های آن می چربد.

به گزارش مهر اين درحالی است که در هفته ای که گذشت حميدرضا فولادگر، ديگر عضو کميسيون ماده ۱۰ احزاب که نمايندگی مردم اصفهان را برعهده دارد ، درگفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اينکه برای اصلاح قانون احزاب از سوی "کميسيون ماده ۱۰ احزاب در وزارت کشور"، "اسدالله بادمچيان به عنوان يک فعال حزبی" و "نمايندگان مجلس"، سه طرح پيشنهادی به صورت مجزا به مجلس ارائه شده است ، گفته بود : از اين ميان طرح پيشنهادی نمايندگان مجلس مبنايی برای اصلاح قانون احزاب قرار گرفت که در کميسيونی ويژه با حضور نمايندگانی از ۴ کميسيون بررسی خواهد شد.

روز چهارشنبه گذشته نيز عبدالحسين ناصری، سخنگوی کميسيون شوراها و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر از تشکيل کميسيونی در مجلس با ۲۳ عضو متشکل از ۱۳ عضو از نمايندگان کميسيون سياست داخلی و شوراهای مجلس، ۴ عضو از کميسيون قضائی و حقوقی، ۲ عضو از کميسيون اجتماعی و۴ عضو از کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی خبر داد که بررسی تغييرات لازم در قانون احزاب را برعهده خواهند گرفت .

بنا بر اين گزارش ، روح الله حسينيان به عنوان رئيس کميسيون مشترک، علی اصغر زارعی به عنوان نائب رئيس اول، اسدالله بادامچيان به عنوان نائب رئيس دوم، عبدالحسين ناصری به عنوان سخنگو، محمود احمدی بی غش و محمد کرمی راد به عنوان دبيران اين کميسيون مجلس انتخاب شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016