شنبه 4 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن کامل نامه لاريجانی به احمدی‌نژاد درباره قانون هدفمند کردن يارانه ها، فارس

خبرگزاری فارس: موضوع "قانون هدفمندسازی يارانه‌ها " هفته گذشته با ارسال نامه رسمی رئيس مجلس شورای اسلامی به رئيس‌جمهوری در مجلس پايان يافت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، موضوع قانون هدفمندسازی يارانه‌ها هفته گذشته با ارسال نامه رسمی علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی خطاب به محمود احمدی‌نژاد رئيس‌جمهوری در مجلس پايان يافت. متن کامل نامه علی لاريجانی که هفته گذشته به رئيس‌جمهوری ارسال شد، بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باسمه تعالی
جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد
رئيس محترم جمهوری اسلامی ايران

با سلام
احترماً، در راستای رفع دغدغه‌های جنابعالی در اجرای بايسته قانون مهم «هدفمند کردن يارانه‌ها» و پيرو مذاکرات صورت پذيرفته کميسيون ويژه بررسی تحول اقتصادی در پاسخ به نامه مورخ ۸۹/۱/۲۵ اينجانب، مصوبه شفاف و روشن شماره ۷۲/۳۶۲۲/د مورخ ۸۹/۱/۲۹ کميسيون ويژه را ارائه نمودند که به پيوست تقديم می‌گردد.
شايان ذکر است تصميم کميسيون با توضيحات اينجانب و درخواست اظهارنظر همکاران محترم مورد تأييد اکثريت قاطع نمايندگان قرار گرفت و مسير حرکت دولت محترم را برای اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها و تحقق اهداف تعيين‌کننده آن همواره ساخت.
از خداوند متعال توفيق جناب‌عالی و دولت محترم را در اجرای موفق اين قانون خواستارم.
علی لاريجانی

بسمه تعالی

با سلام، پيرو ابلاغ هدفمند کردن يارانه‌ها (موضوع نامه شماره ۲۵۷.۵۴۵۶۵ مورخ ۱۳۸۸/۱۰/۲۶) و قانون بودجه سال ۱۳۸۹ کل کشور (موضوع نامه شماره ۴۰۰.۶۸۳۸۴ مورخ ۱۳۸۸/۱۲/۲۶) و با عنايت به رهنمود مقام معظم رهبری جهت هماهنگی قوا برای اجرای موفق هدفمند کردن يارانه‌ها بر اساس قانون بودجه ۱۳۸۹ کل کشور به استحضار می‌رساند:
۱ - مبلغ بيست هزار ميليارد تومان حاصل از افزايش قيمت حامل‌های انرژی موضوع تبصره ۳ ماده يک قانون هدفمند کردن يارانه‌ها که عيناً در قانون بودجه (سهم دولت به ميزان ۴۰ هزار ميليارد ريال در جزء ۲۱ رديف ۵۲۰۰۰۰ جدول شماره ۹ و سهم سازمان هدفمند کردن يارانه‌ها تحت همين عنوان به ميزان ۱۶۰ هزار ميليارد ريال در بودجه شرکت‌های دولتی موضوع پيوست شماره ۳ قانون بودجه) منعکس شده است، به صورت خالص و بدون تعلق و احتساب ماليات و عوارض و ساير هزينه‌ها پس از وصول صد در صد عيناً برای اجرای مواد ۷، ۸ و ۱۱ قانون ياد شده می‌باشد.
۲- مبلغ ۲۰ هزار ميليارد تومان مذکور مانند ساير رديف‌های قانون بودجه در طول سال قابل تأمين است و منظور مقنن الزاماً محاسبه درآمد و هزينه به صورت متوسط ماهانه در کل سال نيست و مجموع کل درآمد ( بيست هزار ميليارد تومان به صورت خالص) می‌تواند صرفا برای ماه‌های باقيمانده سال (با توجه به زمانی که دولت برای شروع آزاد سازی قيمت‌ها و هزينه منابع حاصله تعيين می‌نمايد) جهت مصرف موضوع مواد ۷، ۸ و ۱۱ قانون وصول و هزينه گردد.
۳- دولت اجازه داد در هزينه کردن يارانه‌ها اقشار کم درآمد و محروم را به اندازه مورد نظر خود ترجيح دهد. مجلس شورای اسلامی در اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها و قانون بودجه از هر گونه همکاری و کمک به دولت دريغ نخواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016