یکشنبه 5 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار کميسر حقوق بشر سازمان ملل از ايران، راديو بين‌المللی فرانسه

رحمت قاسم بيگلو - کميسرعالی سازمان ملل حقوق بشردر نظر دارد برای سال آينده ميلادی از جمهوری اسلامی ايران ديدار رسمی بعمل آورد. خانم "ناوی پيلای" حقوقدان آفريقای جنوبی روز گذشته در حال ديدار از اميرنشين "ابوظبی" اعلام داشت که در نظر دارد در سال دو هزار و يازده ميلادی ازايران ديدن نمايد.
خانم پيلای در ضمن يادآوری کرد که موضوع وخامت وضع حقوق شهروندان ايرانی را با مسئولين حکومتی در ايران در ميان گذاشته است. دولت تهران هنوزبه اين "اعلام" واکنشی نشان نداده است. در ماه دسامبر گذشته مجمع عموی سازمان ملل متحد با تصويب قطعنامه ای، نقض فاحش حقوق شهروندان ايرانی وسرکوب مردم اين کشور را پس از انتخابات رياست جمهوری اسلامی محکوم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"هرانا" خبرگزاری فعالان حقوق بشر در ايران در پايان ماه فروردين ايرانی، با انتشار گزارشی اعلام داشت که بر اساس اسناد موجود در اين سازمان درطی اولين ماه هشتادونه خورشيدی، در ايران سی هشت هزارو هشت صد و هفتادونه مورد نقض حقوق شهروندان ايرانی توسط مامورين حکومتی صورت گرفته است. به دنبال انتقاد های شديد از ادامه نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی، دولت تهران روز جمعه بيست و سوم ماه آوريل تقاضای عضويت خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را پس گرفت.

يک ديپلمات غربی در اين مورد به "رويترز" گفته بود که ايران زمانی که متوجه شد نمی تواند به اندازه کافی رای برای عضويت در شورا به دست آورد، از نامزدی خود صرف نظر کرد. رامين مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ايران در ارائه دليل برای عقب نشينی ايران از درخواست عضويت گفته بود، ايران قصد دارد عضو "شورای جهانی حقوق بشر" شود، از اين رو ترجيح می دهد، تايلند به جای ايران، وارد شورای حقوق بشر سازمان ملل گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016