دوشنبه 6 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حذف ميرحسين موسوی از هیأت موسس دانشگاه آزاد، جرس

جرس: محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان رييس شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه جديد دانشگاه آزاد اسلامی را برای اجرا ابلاغ کرد.

در اساسنامه جديد دانشگاه آزاد اختيارات هیأت موسس، هیأت امنا و رييس اين دانشگاه محدود شده است و نام ميرحسين موسوی نيز از هیأت موسس دانشگاه حذف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هیأت مؤسس مرکب از ۹ نفر شامل آقايان: اکبر هاشمی رفسنجانی، سيدعبدالکريم موسوی اردبيلی، عبدالله جاسبی، علی‌اکبر ولايتی، حسن حبيبی، سيدحسن خمينی، محسن قمی و حميد ميرزاده می‌باشد که در ترکيب جديد هیأت موسس که نام مهندس موسوی حذف شده است، حميد ميرزاده يکی از مديران نهاد رياست جمهوری، حسن حبيبی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی‌اکبر ولايتی مشاور مقام معظم رهبری و محسن قمی از مسئولان دفتر رهبری به عنوان اعضای جديد هیأت موسس دانشگاه آزاد هستند.

طبق اساسنامه جديد، ترکيب اصلی هیأت اداره کننده دانشگاه را شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و دفتر نمايندگی رهبری در دانشگاه‌ها تعيين می‌کنند

براساس مصوبه جديد شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه جديد جای‌گزين اساسنامه‌ای می‌شود که در سال ۱۳۶۶ به تصويب همين شورا رسيده بود.

در اساس‌نامه جديد با محدود کردن دوره رياست به ۴ سال زمينه تغيير رييس کنونی دانشگاه فراهم شده است.

بنا بر اساسنامه جديد روسای واحد‌هايی از دانشگاه آزاد که دارای ۵۰۰۰ دانشجو يا بيشتر هستند بايد با نظر دولت تعيين شود. که در حال حاضر واحد‌های زيادی از دانشگاه آزاد بيش از ۵۰۰۰ دانشگاه دارند.

دانشگاه آزاد در حال حاضر شامل ۳۵۷ دانشگاه در سراسر ايران است که نزديک به يک ميليون و ۴۰۰ هزار دانشجو در آن تحصيل می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016