دوشنبه 6 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عدم توان تامين وثيقه ۵ ميليارد ريالی و ادامه بازداشت مهديه گلرو، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: با گذشت چند هفته از صدور قرار وثيقه برای مهديه گلرو، اين دانشجوی دربند به علت عدم توان تامين اين وثيقه همچنان در بازداشت به سر می برد.

دادگاه اين فعال دانشجويی روز ۱۵ فروردين، بدون اعلام قبلی و بدون حضور وکيل وی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پيرعباسی برگزار شد. اتهامات گلرو در اين دادگاه «تبليغ عليه نظام»، «تجمع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت ملی» و «ارتباط و همکاری با منافقين» عنوان شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين دادگاه، قاضی پرونده، برای وی وثيقه ۷ ميليارد ريالی صادر کرده بود که پس از کش و قوس های فراوان و درخواست های مکرر خانواده گلرو برای کاستن از ميزان وثيقه تعيين شده، قاضی پرونده نهايتا ميران وثيقه را به ۵ ميليارد ريال کاهش داد که باز هم به علت عدم توان خانواده اين دانشجوی دربند در تامين اين ميزان وثيقه وی همچنان در بازداشت به سر می برد.

وحيد لعلی‌پور، همسر مهديه گلرو نيز چندی پيش در اين باره اظهار کرد که «مشکل اين‌جاست که توديع وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی نيز از توان ما خارج است والا حتی يک لحظه هم درنگ نمی‌کرديم و نمی‌گذاشتيم يک شب بيش تر مهديه عزيزم در بند بماند. ما چاره‌ای نداريم جز اين‌که ببينيم آيا دادگاه راضی می‌شود وثيقه‌ای را که خانواده مهديه به سختی تهيه کرده‌اند قبول کند يا نه؟»

وی پيش از اين نيز در تاريخ ۱۲ آذرماه سال گذشته بازداشت و به اتهامات واهی که «تبليغ عليه نظام از طريق مقالاتی که باعث سياه‌نمايی می‌شود» و «مصاحبه با رسانه‌های بيگانه» و «نشر اکاذيب» عنوان شده بود، به به يک سال حبس تعليقی محکوم شده است. و با احتساب حکم ۲ سال و چهار ماه حبس تعزيری دادگاه ۱۵ فروردين، اين فعال دانشجويی جمعا به ۳ سال و چهار ماه زندان محکوم گرديد.

مهديه گلرو، دانشجوی محروم از تحصيل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصيل و همچنين از اعضای فعال کميته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی، در تاريخ ۱۲ آذرماه به همراه همسرش در منزل شخصيشان بازداشت شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016