سه شنبه 17 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتهامات سنگين برای مهديه گلرو، فعال دانشجويی، رهانا

در دادگاهی که روز گذشته برای مهديه گلرو تشکيل شد، اتهامات سنگينی به وی نسبت داده شد.

رهانا: پانزده فروردين ماه، بدون اعلام قبلی و حضور وکيل، دادگاه مهديه گلرو در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی پير عباس تشکيل شد.

به گزارش خبرنگار رهانا، اتهامات مهديه گلرو تبليغ عليه نظام، تجمع و تبانی و همکاری با منافقين اعلام شده است. اين اتهامات در حالی مطرح می شود که مهديه گلرو همواره اعلام کرده که هيچگونه ارتباطی با منافقين ندارد و اصرار وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب برای وصل وی به اين گروهک توجيهی ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وحيد لعلی پور، همسر مهديه گلرو اظهار داشت: «وی در دفاع از اتهامات ديگر نيز اعلام کرده که مصاحبه اش با تلوزيون و راديوهای خارجی به دليل نبود هيچگونه تريبون برای کسانی است که حقشان در حال تضييع است. و در ادامه در ارتباط با اتهام تجمع و تبانی، در دفاع از تجمعات شورای حق تحصيل اعلام کرده که اين تجمعات صنفی و در راستای احقاق حقوق مسلم مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی است که آن چيزی نيست جز حق تحصيل برای همه مردم ايران، که نقض اين قانون توسط دولت و عدم توجه مراجع ذی ربط به اين مشکل بوده است.»

لعلی پور عنوان داشت: «در پايان جلسه، قاضی پيرعباس در حضور همسرم با دادستان تهران تماس حاصل کرد و ايشان با تبديل قرار بازداشت به قرار وثيقه مخالفت کرد و اعلام کرد که نتيجه دادگاه تا ۱۰ روز ديگر به صورت حکم به همسرم ابلاغ خواهد شد.»

همسر اين دانشجوی زندانی محروم از تحصيل گفت: «نکته قابل تامل در دادگاه امروز برخورد زشت منشی دادگاه با خانواده بود که با داشتن برگه ورود اعلام کرده که حضور خانواده برای پيگيری پرونده غير قانونی است و حاضر به امضای برگه خروج نشده و آنها را به حراست فيزيکی دادگاه انقلاب ارجاع داد. در ضمن به من هم اصلا اجازه ورود به شعبه را ندادند.»

مهديه گلرو فعال دانشجويی و از اعضای شورای دفاع از حق تحصيل، از تاريخ ۱۲ آبان ماه بازداشت شده و در زندان اوين به سر می‌برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016