چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دیدار خانواده مهدیه گلرو با مهدی کروبی، سحام نيوز

کروبی: صدور احکام و وثیقه های سنگین راهکار مناسبی برای خروج از بحران نیست!

به گزارش سحام نیوز: خانواده مهدیه گلرو به دیدار حجت السلام مهدی کروبی رفتند. در این دیدار ابتدا همسر مهدیه گلرو درباره بازداشت خود و همسرش و آخرین وضعیت پرونده این دانشجوی زندانی توضیحاتی ارائه داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وحید لعلی پور گفت: ۱۱ آذرماه در منزل بازداشت شدیم، با اینکه کار من تدریس است و فعالیت سیاسی نداشته ام ۸۱ روز زندانی بودم که ۳۲ روز آنرا در انفرادی بودم و با وثیقه ۵۰ میلیونی آزاد شدم. همسرم در ارتباط با پرونده قبلی اش به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود بنابراین با صدور حکم فعلی (۲ سال و ۴ ماه حبس)، آن حکم نیز خود به خود اجرایی شده و به این ترتیب ایشان باید ۳ سال و ۴ ماه را در زندان بگذراند.
قاضی پرونده، برای ایشان وثیقه ۷۰۰ میلیونی صادر کرده که متاسفانه تامین آن از توان ما خارج است و عملاً به معنای ماندن همسرم در زندان است. علی رغم تلاش های فراوان، متاسفانه هنوز موفق به دیدار قاضی پرونده وی آقای پیرعباس نشده ایم و در این رابطه هیچگونه همکاری انجام نمی گردد.

مهدی کروبی پس از استماع سخنان خانواده مهدیه گلرو، گفت:
صدور احکام و وثیقه های سنگین راهکار مناسبی برای خروج از بحران نیست!

سالهاست در راستای پیگیری وضعیت زندانیان جهت برخورداری از حقوق قانونی اشان، تلاش نموده ام و در این عرصه برای بنده همیشه حقوق قانونی زندانی اهمیت داشته و نه شیوه و خط و مشی سیاسی آنها. وجود نگرش مثبت در گذشته در مواردی حتی به حل مشکلات می انجامید ولی اکنون دولت چنان نگرش خود را تحمیل و حاکم نموده است که شاهد صدور احکام و و ثیقه های سنگین هستیم! صدور احکام و وثیقه های سنگین راهکار مناسبی برای خروج از بحران نیست!
دبیر کل حزب اعتماد ملی در پایان افزود: امروز هم با وجود تمامی فشارها و تخریب های روزافزون همان اعتقاد و باور را در احقاق حقوق قانونی زندانیان دارم و به جد پیگیر مسائل زندانیان هستم. لذا بدانید کروبی همچنان پیگیر حقوق بازداشت شدگان است.

گفتنی است مهدیه گلرو از دانشجویان حامی مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016