سه شنبه 7 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار مجدد علی کلائی به شعبه‌ی سوم بازپرسی، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - علی کلايی، از اعضای کميته گزارشگران حقوق بشر بار ديگر به دادگاه احضار شد. بر اساس احضاريه کتبی که روز گذشته ۵ ارديبهشت به دست اين عضو کميته گزارشگران رسيده است او بايد ظرف سه روز خود را به منظور "تکميل تحقيقات" به شعبه سوم بازپرسی معرفی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين شعبه ۴ بازپرسی دادگاه انقلاب نيز صبح امروز علی کلايی را به صورت تلفنی احضار کرده است. دليل اين احضار شفاهی نيز اخذ آخرين دفاع و تکميل پرونده عنوان شده است. اين شعبه پيش تر نيز علی کلايی را در فروردين ماه به صورت شفاهی احضار کرده بود.

علی کلايی، در ۱۸ بهمن‌ماه بازداشت و پس از يک هفته با توديع وثيقه ۵۰ ميليون تومانی آزاد شد. او ارديبهشت ماه سال گذشته برای دومين بار بازداشت شد و قريب به دو ماه را در بند ۲۰۹ اوين گذراند. کلايی همچنين در ۲۳ آذرماه سال گذشته از سوی شعبه ۱۰ دادگاه انقلاب تهران در رابطه با بازداشت در آذرماه ۸۶ به يک‌سال حبس تعليقی محکوم شده بود.

اعضای کميته گزارشگران حقوق بشر از خردادماه سال گذشته با بازداشت و تفهيم اتهامات سنگين تحت فشار هستند. سعيد حائری و سعيد جلالی فر دو عضو ديگر کميته گزارشگران حقوق بشر، نيز روز ۲۸ فروردين ماه گذشته به شعبه ۳ بازپرسی امنيت مستقر در زندان اوين احضار شده بوند. احضار اعضای کميته گزارشگران حقوق بشر در حالی صورت می گيرد که سه عضو ديگر اين کميته، شيوا نظرآهاری، کوهيار گودرزی و نويد خانجانی همچنان در اوين به سر می برند. هم اکنون شيوا نظرآهاری در بند ۲۰۹، کوهيار گودرزی در بند ۳۵۰ و نويد خانجانی در بند ۲ الف زندان اوين نگهداری می شوند.

همچنين روز ۱۸ اسفندماه گذشته، حراست دانشگاه محل تحصيل سعيد کلانکی عضو ديگر کميته گزارشگران از ورود او به دانشگاه جلوگيری کرده و اظهار داشتند که بنا بر "دستور مقامات بالاتر" وی حق ورود به دانشگاه و استفاده از امکانات آن را ندارد. کلانکی در اسفندماه گذشته و پس از تحمل ۱۰۰ روز حبس از زندان اوين آزادشد.

علی کلايی از اعضای کميته گزارشگران حقوق بشر، وبلاگ‌نويس، فعال دانشجويی و از دانشجويان دانشگاه آزاد است که در جريان بازداشت گستردهٔ فعالين دانشجويی روز ۱۳ آذر ۱۳۸۶ بازداشت شد و بعد از گذراندن ۵۷ روز در زندان اوين که ۳۶ روز آن را در سلول انفرادی به سر برده بود با وثيقه ۸۰ ميليون تومانی آزاد شد. وی هم‌چنين در ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ مجددا در پی حضور در دادگاه انقلاب جهت رسيدگی به اتهاماتش، به دلايلی نامعلوم بازداشت شده و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل گرديد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016