سه شنبه 7 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنی با بازجو، نامه وحيد لعلی پور، به بازجوهای همسرش مهديه گلرو

از: وحيد لعلی پور (بازداشت: ۱۱/۹/۸۸ – آزادی: ۲/۱۲/۸۸)
به: بازجوها (کارشناس های) محترم پرونده من و همسرم (مهديه گلرو)
موضوع: همسر در بندم (مهديه گلرو)

با سلام به استحضار می رساند:
اينجانب و همسرم (مهديه گلرو) در تاريخ ۱۱/۹/۸۸ در منزل توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده و به بند ۲۰۹ منتقل شديم. من تا لحظه بازداشت هيچگونه فعاليت سياسی نداشتم و همسرم نيز يک دانشجوی محروم از تحصيل بوده که به جرم حق طلبی ۶ ترم تعليق همراه با سنوات – ۸ روز زندان و ۱ سال حبس تعليقی در پرونده اش تا قبل از بازداشت داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به هر حال اينجانب به جرم اينکه همسر کسی هستم که حق طلب است با تنها ۳ جلسه بازجويی ۳۲ روز انفرادی را تجربه کردم و ۶۵ روز را در ۲۰۹ گذراندم و به طور کل ۸۱ روز زندان کشيدم و متاسفانه از روز ۲ اسفند ۸۸ طعم مبتذل آزادی را روزانه می چشم و هر لحظه آرزوی آزادی همسرم را دارم.

از لحظه آزادی تا سه شنبه گذشته محروم از ديدار همسرم بودم به جرم اينکه ماموران محترمتان شناسنامه مرا پس نمی دادند. به هر حال با همه اين مسايل تا به امروز دم نزدم. بی دادگاه برای همسرم تشکيل داديد و حکم برايش بريديد – من روی صحبتم با شماست چرا که می دانم قاضی حکمی که شما به وی توصيه کرده ايد را صادر کرده – من در مورد حکم بحث نمی کنم بحثم اين است: برادر گرامی شما که حتی از تعداد (دربند) رفتن های ما و صحبتهای روزانه ما که در خلوت ترين مکان ها رد و بدل می شد با خبر بوديد چطور می شود که ندانيد ما ۷۰۰ ميليون که هيچ ۵۰۰ ميليون هم وثيقه نداريم که برای آزادی مهديه عزيزمان بگذاريم. می خواهيد تحقيرمان کنيد و بگوييد: می بينيد شماها که داعيه دفاع از مردم ايران را داريد هيچکس حاضر نيست برای شما حتی ۵۰۰ ميليون هم وثيفه بگذارد. اما برادر گرامی بهتر است اين را بدانيد که هر کس در ايران فعاليت سياسی می کند انتظاری از مردم ندارد و نبايد هم داشته باشد و در ضمن اگر واقعا می خواستيد اين را به ما نشان دهيد خوب موفق شديد و ما اين را ديديم. حال راستش را بگو برادر عزيز بازجوی گرامی کارشناس محترم اين تعيين وثيقه شوخی بود يا واقعا می خواهيد مهديه را آزاد کنيد؟ اگر واقعا می خواهيد مهديه را آزاد کنيد بهتر است اين را بدانيد که وثيقه ۱۰۰ ميليونی که هيچ اگر کفالت و قول شرف هم باشد مهديه با شرف تر از آن است که کسی را که قدمی برای وی برداشته به درد سر بياندازد.

در پايان درخواست دارم اگر می شود و برايتان مقدور است اجازه بدهيد همسرم برای چند روزی تنها برای مداوای وضعيت جسمی اش که اگر تنها چهره اش را با قبل از بازداشتش مقايسه کنيد وضعيت بد جسمی اش قابل رويت است بيايد بيرون و پس از مداوا به داخل برگردد. مراتب جهت هر گونه اقدام مقتضی بعرض می رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016