شنبه 11 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کويينزلند (استراليا): بزرگداشت جعفر پناهی، هنرمندی در بند، هفته آخر ماه مه

طرفداران دموکراسی برای ايران (کويينزلند) با برگزاری شب فيلم ياد اين هنرمند انساندوست را گرامی ميدارد. در جلسه اخير اين گروه موضوع نقض حقوق بشر در ايران مورد بررسی قرار گرفت و تصميم گرفته شد برای نشان دادن اعتراض به اوضاع اسف بار کشور و پايمال شدن آزادی های قانونی انسانها توسط رژيم کودتا, فيلم "طلای سرخ" به نمايش عمومی گذاشته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای جعفر پناهی به اتفاق جمعی از همکاران و اعضای خانواده شان, در حمله شبانه ماموران امنيتی جمهوری اسلامی به خانه اش در تاريخ دهم اسفند ماه سال گذشته , دستگير شدند.
مقامات قضايی رژيم اتهامات امنيتی مختلفی عليه ايشان و آقای محمد رسول اف, ديگر سينماگر معروف ايران, اعلام کرده اند. گفته ميشود اين هنرمندان مشغول تهيه فيلمی در مورد انتخابات مخدوش خرداد ماه گذشته بوده اند, انتخابات خونينی که در آن آقای احمدی نژاد, با انجام تقلبی باورنکردنی, به پيروزی رسيد.

آقای جعفر پناهی از هواداران فعال جنبش سبز است و در مرداد ماه گذشته, هنگام حضور در محل دفن چند تن از جان باختگان جنايات پس از انتخابات, در گورستان بهشت زهرا دستگير و برای چند ساعت بازداشت گرديد.
هنگامی که در بهمن ماه گذشته وی قصد رفتن به آلمان برای شرکت در فستيوال برلين را داشت,ماموران امنيتی از خروج وی از کشور جلوگيری کردند.
طلای سرخ بر اساس داستانی از آقای عباس کيارستمی ساخته شده و به شکلی هنرمندانه به بررسی موضوع شکاف طبقاتی در جامعه آسيب ديده کشورمان می پردازد. دولت جمهوری اسلامی به بهانه "تيره نمايی" نمايش اين فيلم را ممنوع کرده است. آقای جعفر پناهی با ساختن فيلم "بادکنک سفيد" که فيلمنامه آنرا هم آقای کيارستمی نوشته بود, به شهرت بين المللی دست يافت و پس از آن, با ساختن چند فيلم برجسته ديگر و از جمله "آفسايد" و "دايره" جوايز سينمايی معتبری را از آن خود کرد.
فيلم طلای سرخ در هفته آخر ماه مه در محل دانشگاه کويينزلند به نمايش در ميايد. برای کسب اطلاعات بيشتر می توانيد با هواداران دموکراسی برای ايران (کويينزلند) تماس بگيريد
ليلا سروش ۰۴۱۹۸۴۱۳۲۰
مهران رفيعی ۰۴۰۷۰۲۳۸۷۹
http://www.iran-qldsupport.com/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016