جمعه 27 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انجمن اسلامی دانشگاه هنر: بزرگی پناهی و نوری‌زاد با زندان از بين نمی رود، دانشجونيوز

دانشجونيوز: دانشجويان دانشگاه هنر تهران در تجمعی به ادامه بازداشت جعفر پناهی کارگردان سينما و محمد نوری زاد اعتراض کردند.

دانشجويان دانشکده سينما-تئاتر دانشگاه هنر در روز تجمع خود، کلاس های درس را نيز تعطيل کرده و خواستار پايان بخشيدن به هنرمندان از جمله جعفر پناهی شدند.

به گزارش دانشجونيوز، انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه هنر نيز همزمان با اين تجمع بيانيه ای صادر کرد. در بخشی از بيانيه اين انجمن آمده است: "آقايان که خيال کرديد بزرگی پناهی ها و نوريزادها را با زندان از بين می بريد بدانيد که در بيرون آن آزاده سرا صدها پناهی و نوريزاد متولد می شود هر روز که آنان در بندند." متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در روزهای پايانی سال۸۸، سال بی آبرويی ها،سال بی حرمتی ها و سال بی عدالتی ها،آقايان بی آبرويی و بی حرمتی را شرمنده کردند و حالا شاهکار ديگری از دولت فخيمه تبديل يکی از مفاخر فرهنگی ايران به يک معضل امنيتی، يکی از نامهای بدون مرز فرهنگ اين سرزمين را پس از بارها و بارها توهين و ممنوع الخروج کردن،به اتهامات واهی بازداشت نمودند،اتهامی مضحک،توليد فيلم عليه نظام.

آقايان سرتان را از زير برف بيرون بياوريد، آقايان کمی به اطرافتان..به کارهايتان بنگريد. اگر خودتان هنوز متوجه نشده ايد ،ما به شما می گوييم که بدانيد هر فيلم ،هر مقاله،هر شعر،هر صدا،هر نفس و هر هر ديگری که بويی از انسانيت، بويی از شرافت و بويی از صداقت برده باشد،عليه شماست.

مردی فرهيخته را به اتهامی واهی درون سلولهای انفرادی تان نگاه داشته ايد که چه شود؟…که سر خورده کنيد ديگر آزاد مردان هنر را…مگر با زندانی کردن محمد نوريزاد اين حر زمان توانستيد جعفر پناهی را سرخورده کنيد…مگر با زندانی کردن جعفر پناهی توانستيد اين همه هنرمند آزاده را سرخورده کنيد…چه می خواهيد از جانمان آقايان؟…تمام کنيد اين بازيها را..

اکنون روی سخنمان با سينماگران است…آقايان هنرمند…لااقل به اندازه ذره ای از شهرتتان بزرگ باشيد..چه بر سرتان آمده..چه کرده اند با شما…هويتتان را می ربايند و شما دم نمی زنيد…آقايان هنرمند شرافتتان کجا رفته؟…همکارانتان را يکی پس از ديگری به اسارت می برند و شما سکوت می کنيد..از چه می ترسيد..که ممنوع الکار شويد..که ديگر در دايره خوديها نباشيد…که ديگر جايزه ها را بی دليل و با دليل به شما ندهند..که بودجه بيت المال را،حق ما را،ندهند به شما که ستايششان کنيد..از چه می ترسيد؟ يعنی باور کنيم کسانی که با کارهايشان گريه کرديم شايد..فکر کرديم شايد..بزرگ شديم شايد..اين قدر کوچک شده اند..اين همه حقارت نمی ترساندتان؟..ما ولی از بی هويتی تان می ترسيم..شما هم به جای اين همه ترس معامله گرانه کمی آزاد مردانه بترسيد..آنگاه ديگر نمی ترسيد..ما دانشجويان سينما و تئاتر…ما دانشجويان هنر شديدا نگران هنرمندان اين خاک هستيم.نه نگران اسارتشان.. که آزادترينشان همان اسيرانند..که از مسخ شدنشان می ترسيم .

در پايان نيز آقايان که خيال کرديد بزرگی پناهی ها و نوريزادها را با زندان از بين می بريد بدانيد که در بيرون آن آزاده سرا صدها پناهی و نوريزاد متولد می شود هر روز که آنان در بندند..

آزادشان کنيد و تمام کنيد اين رفتارها را ..

وآقايان سينماگر..شرمنده خودمان می شويم وقتی شما را می نگريم..شما هم بس کنيد..کمی شريف باشيد

انجمن اسلامی دانشجويان سينما تئاتر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016