جمعه 17 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال هاشمی رفسنجانی از دوره ای شدن رياست دانشگاه آزاد، پارسينه

در اساسنامه جديد ترکيب هيات امنا با دگرگونی زيادی همراه شده است. در ماده ۱۰ اساسنامه ترکيب هيات امنا به اين شرح بيان شده است: پنج نفر از اعضای هيات علمی تمام‌وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشياری و يا بالاتر به پيشنهاد و تصويب شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهار نفر از اعضای هيات مؤسس که حتماً يک نفر از آنها روحانی باشد، وزرای علوم، تحقيقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و يا نمايندگان آنها، رئيس نهاد نمايندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها يا معاون وی و رئيس دانشگاه.

در پی تغيير اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی و دوره ای شدن رياست اين دانشگاه ، آيت الله هاشمی رفسنجانی رئيس هيات موسس اين دانشگاه اعلام کرده است که با اين اقدام موافق است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش پارسينه در اساسنامه جديد دانشگاه آزاد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی که اوايل ارديبهشت ماه امسال از سوی دولت ابلاغ شد ، تاکيد شده است که از اين پس رئيس دانشگاه آزاد به پيشنهاد هيات امنا و تأييد شورای عالی انقلاب فرهنگی و حکم رئيس هيات امنا برای مدت چهار سال منصوب می‌شود.

بنا بر اين گزارش هاشمی رفسنجانی به برخی اعضای هيات موسس و مسئولان دانشگاه آزاد گفته است که با دوره ای شدن رياست دانشگاه آزاد موافق است و اين اقدام می تواند به سود دانشگاه آزاد باشد.

با اين حال به نظر می رسد آنچه مورد انتقاد اعضای هيات موسس دانشگاه است ترکيب هيئت امنايی است که رئيس جديد دانشگاه را تعيين می کنند.

در اساسنامه جديد ترکيب هيات امنا با دگرگونی زيادی همراه شده است. در ماده ۱۰ اساسنامه ترکيب هيات امنا به اين شرح بيان شده است: پنج نفر از اعضای هيات علمی تمام‌وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشياری و يا بالاتر به پيشنهاد و تصويب شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهار نفر از اعضای هيات مؤسس که حتماً يک نفر از آنها روحانی باشد، وزرای علوم، تحقيقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و يا نمايندگان آنها، رئيس نهاد نمايندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها يا معاون وی و رئيس دانشگاه .

طبق اين اساسنامه مهلت تعيين رئيس جديد سه ماه تعيين شده و معاون پارلمانی دانشگاه آزاد خبر داده است که جلسه آتی هيئت امنا اواخر ارديبهشت ماه جاری برگزار می شود.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامی در حالی در ماه های آينده تغيير می کند که در اعترافات برخی از متهمان حوادث پس از انتخابات از حمايت مالی دانشگاه آزاد از يکی از کانديدهای شکست خورده انتخابات سخن به ميان آمد و بر اين اساس عبدالله جاسبی که رياست دانشگاه را از سال ۶۱ تا کنون برعهده دارد ، به تازگی در برخی محافل رسانه ای متهم شده است که زمينه سوء استفاده جريان سياسی از اموال و دارائی های دانشگاه آزاد را فراهم کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016