چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: پس از گذشت ۴ سال از ابلاغ سند چشم انداز حرکت چشمگيری در اين زمينه ديده نمی‌شود، ايلنا

- برخی مسوولان به جای حمايت در امور دانشگاه آزاد که بسياری از وظايف دولت را بر دوش دارند دست اندازهايی ايجاد می‌کنند
- براساس سند چشم انداز ابلاغی بايد هر ساله ۲.۵ درصد به بهره‌وری کشور افزوده شود که اين امر محقق نشده است.


ايلنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از سنگ‌اندازی‌ها در برابر دانشگاه آزاد گفت: برخی مسوولان به جای حمايت و تسهيل در امور اين دانشگاه که بسياری از وظايف دولت را بر دوش دارند موانع را تشديد کرد و يا دست اندازهايی ايجاد می‌کنند.
به گزارش ايلنا، آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ديدار جمعی از اعضای هيات علمی و دانشجويان نخبه دانشگاه آزاد اسلامی ونمايندگان تشکل‌های سياسی اين دانشگاه، علم و دانش را محور و موتور محرک سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور دانست و با تاکيد بر اينکه بنياد پيشرفت در آينده براساس سياست‌های کلی مورد تاييد رهبر معظم انقلاب توجه و تاکيد بر علم ودانش است گفت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کشورهايی که از نيروی انسانی عالم و دانشمند به درستی استفاده می‌کنند نياز به اسراف و حيف و ميل ديگر منابع خود ندارند.
رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اينکه اکنون پس از گذشت ۴ سال از ابلاغ سند چشم انداز توسط مقام معظم رهبری حرکت چشمگيری در اين زمينه ديده نمی‌شود گفت: براساس سند چشم انداز ابلاغی بايد هر ساله ۲.۵ درصد به بهره‌وری کشور افزوده شود که اين امر محقق نشده است.
آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش ديگری از سخنانش، دانشگاه آزاد اسلامی را شجره طيبه‌ای دانست که با دست مبارک امام راحل غرص شد ريشه دوانيد و اکنون به درختی تناور در کشور و منطقه تبديل شده است.
رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اينکه در آغاز مباحث تاسيس دانشگاه آزاد اسلامی فضای جامعه به شدت گرايش به دولتی کردن امور داشت و همين موضوع نخستين و بزرگ‌ترين مشکل بر سر راه بود که با تدبير امام (ره) حل شد و مشکلات و موانع بزرگ ديگری نيز در طول ساليان تاسيس اين دانشگاه همواره وجود داشته رفته اين موانع را نيازمند صبر و بردباری خواند وگفت: مسوولين دانشگاه دانشجويان واساتيد می‌توانند با حفظ آرامش و تمسک به قانون، مشکلات و موانع به وجود آمده به حول و قوه الهی مرتفع نمايند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توسعه و گسترش مقاطع تکميلی و عالی را نياز کنونی جامعه و دانشگاه‌های کشور خواند و تصريح کرد: همان نيازی که ابتدای انقلاب موجب شد دانشگاه آزاد اسلامی برای مقاطع کارشناسی شکل بگيرد اکنون برای خيل عظيمی از فارغ التحصيلان در مقاطع بالاتربه شدت احساس می‌شود.
آيت الله هاشمی رفسنجانی با تاکيد به اينکه مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی به سهم خود برنامه وسيعی برای توسعه و گسترش تحصيلات تکميلی پيش‌بينی کرده‌اند گفت: انشاء‌الله در آينده نزديک تشنگان تحصيل در مقاطع عالی از مواهب اين تصميمات بهره‌مند خواهند شد.
<رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اينکه در حال حاضردانشگاه آزاد و فارغ التحصيلان آن سهم بزرگی درمديريت کشوردارند وبارهای بسياری را از دوش دولت برداشته‌اند گفت: متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که برخی مسوولان به جای حمايت و تسهيل در امور اين دانشگاه که بسياری از وظايف دولت را بر دوش دارند موانع را تشديد نموده و يا دست اندازهايی ايجاد می‌کنند.
رئيس هيات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حرکت خيرخواهانه اخير اين هيات به دور از هياهوهای سياسی در وقف سرمايه‌های عظيم دانشگاه آزاد گفت: به گفته صاحب نظران اکنون دانشگاه آزاد به بزرگ‌ترين وقف دنيا و جهان اسلام تبديل شده است و اين وظيفه همگان را در حفظ و حراست از سرمايه‌های اين موسسه عظيم جهان اسلام تشديد می‌کند تا انشاءالله برکات اين حرکت به نسل‌های آينده اين کشور و منطقه منتقل گردد.
در ابتدای اين ديدار دکتر زارع معاون پارلمانی رياست دانشگاه ازاد اسلامی و نيز آقايان دکتر اميدوار، دکتر آل طه، دکتر غضنفری و دکتر برازوان از مسوولان منطقه ۷ دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از فعاليت و عملکرد منطقه ۷ دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کردند و خواستار حمايت بيش از پيش آيت الله هاشمی رفسنجانی در رفع مشکلات اين دانشگاه شدند.
همچنين تعدادی از نمايندگان تشکل‌های سياسی و انجمن اسلامی دانشگاه آزاد با اشاره به فعاليت‌های اين تشکل هاوموانع و مشکلات موجود بر سر راه آنان خواستار مساعدت آيت الله هاشمی رفسنجانی در مرتفع کردن اين موانع شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016