چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه مشترک سازمان فدائيان خلق (اکثريت) و سازمان اتحاد فدائيان خلق در پشتيبانی از اعتصاب عمومی در کردستان

ايرانيان آزاديخواه!
روز پنجشنبه ٢٣ ارديبهشت روز اعتصاب عمومی در کردستان است. اعتصاب عمومی اقدامی است در اعتراض به اعدام فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وکيلی، شيرين علم هولی و مهدی اسلاميان؛ برآمدی است انسانی در نشان دادن همدردی با خانواده اين جانباختگان تا که بدانند همه با آنانند؛ فراخوانی است شايسته در اعتراض به رژيم اسلامی که بداند هر جنايت را با يکپارچه تر شدن اراده ملی مردم و اعتراض سراسری جامعه پاسخ خواهد گرفت؛ و تدبيری سنجيده برای ابراز همبستگی ملی در کردستان و اعلام هم سرنوشتی امر رهايی کردستان از ستم ملی و برقراری آزادی و دمکراسی در ايران.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما امضاء کنندگان مشارکت خود در اعتراض و اعتصاب عمومی روز پنجشنبه در کردستان را اعلام می داريم و با نگاهی اميدوارانه باور داريم که اين فراخوان با اقبال وسيع مردم کردستان مواجه خواهد شد. روز پنجشنبه در سراسر کردستان، اساتيد و آموزگاران شريف، دانشجويان و دانش آموزان شرافتمند کرد به حرمت اين پنج جانباخته از حضور در سر کلاس درس امتناع خواهند کرد، کارگران، کارکنان موسسات دولتی و خصوصی انساندوست در تاثر از اين جنايت حکومتی اجازه نخواهند داد که کارها جريان عادی به خود بگيرند، بازاريان و کسبه متعهد به رعايت حقوق بشر به احترام اين پنج فرزند به خون خفته خلق کرد از خريد و فروش باز خواهند ايستاد، و همگان دست در دست هم کردستان را درسکوت اعتراض به کرد کشی و ايرانی کشی و انسان کشی خواهد نشاند. اين سکوت ملی، رسا ترين فرياد اعتراض ملی عليه حکومت زور و تبعيض است.

آزاديخواهان ايران!
در هر کجا که هستيم از اين حرکت پشتيبانی کنيم. کردهای مقيم تهران و ديگر شهرهای خارج ازمنطقه کردستان را که به شکل مقتضی به همراهی با اين اعتصاب عمومی برخواهند خواست هميار و همراه باشيم. در خارج از کشور و به طرق ممکن در اعتراضی موازی با اين اعتراض ملی کرد، به اين روز همبستگی ملی جنبه فرا ملی بدهيم. در اين روز همدردی خود با مردم آزاديخواه و مبارز کردستان را که در عزای فرزندانش نشسته است به نمايش بگذاريم.
و کمترين کار هر ايرانی آزاديخواه در اين روز اين می‌تواند باشد که با خبردهی حضوری، و يا از طريق تلفن، فاکس، اس.ام.اس، ايميل و نيز استفاده از شبکه های اينترنتی و رسانه های عمومی و خصوصی به گوش هر ايرانی برسانند که روز پنجشنبه ٢٣ ارديبهشت ماه روز همدردی با خانواده جانباختگان کرد، روز اعتراض به اعدام اين پنج مقتول به دست جمهوری اسلامی و روز همبستگی ملی است. به اين روز بپيونديم. با اين روز باشيم. در اين روز، آينده همبسته‌ای از ايران فردا را به تماشا بگذاريم . ايرانی، رها از حاکميت فقه بر آن؛ ايرانی، بری از تبعيض؛ و ايرانی آزاد و آزادی در ايران.

سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

٢٢ ارديبهشت ١٣٨٩ (١٢ماه مه ٢٠١٠)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016