پنجشنبه 23 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام حمايت چپ دموکرات ايران از اعتصاب عمومی در کردستان

فاجعه تکان دهنده اخير و اعدام ۵ نفر از زندانيان سياسی به جرم بی‌گذشت ِ حق گويی در زندان‌های حکومت اسلامی، سبب ساز بسيج عمومی و همگرايی گسترده در ميان همه‌ی نيروهای آزادی‌خواه و اپوزيسيون گرديده، به گونه‌ای که محکوميت اساس اعدام به شکل بی سابقه‌ای بحث عام اين روزه‌ها شده‌است. رويکرد مثبتی که اميد است حصر در يک واکنش هيستريک و موقت نشده و با مداومت بر چنين رويکردی زمينه‌های فرهنگی اعدام در هر کيفيتی هدف دائمی فعاليت‌های اجتماعی ما قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طی روز‌های اخير، تقريبا تمامی احزاب و گروه‌های کرد ايرانی، در فراخوان‌های جداگانه اقدام به دعوتی مشترک مبنی بر اعتصاب عمومی مردم کردستان در روز پنج‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ماه نموده‌اند . چپ دموکرات نيز ضمن اعلام حمايت از چنين اعتصاب حق‌گرايانه و ظلم ستيزانه‌ای، تاکيد دارد که مسئله اعدام‌های اخير نه تنها نبايد حصر در احساسات موقت شود، بل‌که به لحاظ واکنش عينی و اجتماعی نيز نبايد محصور در استان‌های کردنشين و فقط يک روز مشخص باشد. چنين محدوديتی بی ترديد امکان سرکوب ناشی از گسيل سرکوب‌گران به کردستان را در پی خواهد داشت.

شکی نيست که اعدام‌های اخير بر زمينه ايجاد ترس عمومی و سرکوب روانی ِ قبل از اعتراض‌های خيابانی ماه خرداد صورت پذيرفته‌است و افرادی بی‌گناه و هويت طلب، قربانی شرارت و بيی‌رحمی حاکمان مستاصل و دستگاه قضايی ِ امنيتی شده، بوده‌اند. بر اين اساس، لزوم پيوند خوردن بيش از پيش جنبش فراگير مردم ايران با مبارزات حق‌طلبانه خلق کرد فوری‌تر می‌نمايد و هر دو بخش بايد همگرايی خود را بيش از پيش به منصه ظهور ِ مشخص برسانند.

چپ دموکرات ايران
چهارشنبه: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016