جمعه 24 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان مشترک ٩ حزب و سازمان سياسی به شرکت در گردهمائی‏ها و تظاهرات روز شنبه

دعوت احزاب و سازمان‌های سياسی از نيروهای آزاديخواه
به شرکت در گردهمائی‏ها و تظاهرات روز شنبه

جمهوری اسلامی پنچ زندانی سياسی به نام‌های فرزاد کمانگر، شيرين علم هولی، فرهاد وکيلی، علی حيدريان و مهدی اسلاميان را در سحرگاه روز يکشنبه ١٩ ارديبهشت در زندان اوين به دار آويخت. اعدام پنج زندانی سياسی با معيارهای انسانی، قوانين بين‌المللی و حتی با قوانين جمهوری اسلامی هم مغايرت دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعدام پنج زندانی سياسی در آستانه سالگرد ٢٢ خرداد، نشانگر واهمه سران رژيم از برآمد اعتراضی مردم است. آن‌ها با راه انداختن ماشين اعدام، می‌خواهند فضای رعب و وحشت بر کشور حاکم گردانند،از حضور مردم در خيابانها و انسجام اعتراضات عمومی عليه جمهوری اسلامی جلوگيری کنند و نگذارند مردم عليه ديکتاتوری شعار دهند. غافل از اينکه ماشين سرکوب و اعدام‌، ناکارائی خود را در سه دهه گذشته در فرونشاندن جنبش اعتراضی نشان داده است. اگر سرکوب و اعدام قادر بود صدای اعتراض مردم عليه ديکتاتوری را خاموش سازد، امروز سرکوب‌گران اين چنين از حرکت اعتراضی مردم در ٢٢ خرداد در وحشت به سر نمی‌بردند.
ده‏ها نفر ديگر از هموطنان ما در کردستان، تهران و برخی ديگر از مناطق ايران در بيدادگاه‌های رژيم محکوم به اعدام شده‏اند وخطر مرگ جان آن‏ها تهديد می‏کند. بايد ماشين سرکوب و اعدام جمهوری اسلامی را متوقف کرد و اجازه نداد که گردانندگان رژيم بيش از اين فرزندان کشور ما را اعدام کنند.
ما احزاب و سازمان‌های سياسی، از تمام نيروهای آزاديخواه دعوت می‌کنيم که روز شنبه ٢٥ ارديبهشت (١٥ ماه مه) در کشورها و شهرهای مختلف در گردهمائی‏ها و تظاهرات شرکت کرده و صدای اعتراض خود را عليه اعدام‌ها به گوش جهانيان برسانند و همدردی خود را با خانواده اعدام‌شدگان ابراز دارند.
روز شنبه هر کجا که هستيم گردهم بياييم و يکپارچه و يکصدا اقدام جنايتکارانه رژيم را محکوم کنيم و خواهان لغو تمامی احکام اعدام و آزادی همه زندانيان سياسی شويم.

اتحاد جمهوريخواهان ايران
حزب دمکرات کردستان ايران
حزب دمکراتيک مردم ايران
حزب کومه‌له کردستان ايران
جبهه ملی ايران-اروپا
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
سازمان فدائيان خلق ايران(اکثريت)
شورای موقت سوسياليست های چپ ايران
شورای همآهنگی جنبش جمهوريخواهان دمکرات و لائيک ايران

پنج‌شنبه ۲٣ ارديبهشت ۱٣٨۹ - ۱٣ می ۲۰۱۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016