جمعه 24 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تظاهرات اعتراضی در مقابل سفارتخانه های ايران در استکهلم و کپنهاک، راديو بين المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - در اعتراض به اعدام های اخير زندانيان سياسی ايران و اعلام ‏همبستگی با قربانيان و بازماندگان آنان در خارج از کشور ‏نيز ادامه دارد. در اعتراض به اين اعدام ها امروز ايرانيان ‏مقيم سوئد و دانمارک در مقابل سفارتخانه های جمهوری ‏اسلامی و نيز ديگر نقاط شهر استکهلم تجمع های اعتراضی ‏برپا کردند و بعضاً با واکنش شديد پليس روبرو شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برای مقابله با تظاهرکنندگان معترض پليس سوئد به نيروی ‏کمکی متوسل شد. در کپنهاک نيز پليس ناگزير از استفاده از ‏نيروی کمکی برای جلوگيری از نزديک شدن ‏تظاهرکنندگان به ساختمان سفارتخانۀ ايران بوده است. با ‏اين حال، تظاهرکنندگان با پرتاب سنگ شيشه های ‏سفارتخانۀ ايران در کپنهاک را شکستند و پليس چهار تن از ‏معترضان را دستگير کرد.

سوئد که ميزبان يکی از بزرگترين جمعيت های پناهندگان ‏ايرانی است دائماً صحنۀ تظاهرات مخالفان عليه جمهوری ‏اسلامی ايران است. سال گذشته مخالفان حکومت اسلامی ‏ايران سفارت اين کشور را در حومۀ شهر استکهلم اشغال و ‏اموال آن را تخريب کردند. در اين حادثه يک کارمند ‏سفارتخانه نيز زخمی شد. ‏
حسام منتظری از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی ‏امروز در مقابل سفارتخانۀ جمهوری اسلامی در استکهلم ‏تأکيد می کند که تجمع اعتراضی امروز دربرگيرندۀ همۀ ‏گرايش های فکری و سياسی مخالفان ايرانی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016