جمعه 24 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حضور يک زن مسلمان در دولت انگليس، مهر


خبرگزاری مهر-گروه بين الملل: با وجود چالشهای فراوان در مسير نخست وزير جديد انگليس، "ديويد کامرون" کابينه ۲۹ عضوی خود را با حضور تنها چهار زن برپا ساخت که همين امر اعتراضاتی را در پی داشته است.
روز چهارشنبه حزب محافظه کار به رهبری "ديويد کامرون" و حزب ليبرال دموکرات به رهبری "نيک کلگ" پس از ۶۵ سال در حالی کابينه ائتلافی را در انگليس تشکيل دادند که پست های مهم در چندين وزارتخانه به اعضای حزب محافظه کار و ۱۵ پست مهم دولتی خارج از کابينه به حزب ليبرال دموکرات اختصاص دارد.

همچنين "نيک کلگ" در دولت جديد ائتلافی به عنوان معاون نخست وزير فعاليت می کند و "ويليام هيگ" مسئوليت وزارت خارجه، "جرج اوزبورن" مسئوليت وزارت دارايی و خزانه داری، "ليام فاکس" مسئوليت وزارت دفاع، "ترزا می" مسئوليت وزارت کشور، "کن کلارک" مسئوليت وزارت دادگستری و "اندرو لنزلی" مسئوليت وزارت بهداشت و درمان را برعهده دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين در ميان اعضای کابينه نام يک زن به نام "سعيده وارسی" پاکستانی تبار و مسلمان به چشم می خورد که به عنوان وزير مشاور فعاليت خواهد کرد. در همين حال در کابينه ۲۹ عضوی کامرون تنها چهار زن انتصاب شده اند.

دولت جديد ائتلافی انگليس در حالی برپا شد که روز گذشته تعدادی از تشکل های دانشجويی با اعتراض به ترکيب کابينه جديد اعلام کردند که اين کابينه فاقد تنوع لازم است.

همچنين نخست وزير انگليس صبح روز پنجشنبه اولين جلسه اعضای کابينه را برگزار کرد. کامرون و نيک کلگ در همين حال بر تعهدات خود برای همکاری با يکديگر تاکيد کردند.

گفته می شود که در پی کناره گيری براون از سمت نخست وزيری هم اکنون ديويد کامرون ۴۳ ساله با مشکلات عديده ای در کشور خود از جمله وضعيت اقتصادی، مشکلات در عراق و افغانستان مواجه است، چنانچه وی در اولين سخنرانی خود مقابل ساختمان نخست وزيری انگليس از کار دشوار کابينه جديد برای حل مشکلات داخلی و خارجی از جمله مشکلات خاورميانه خبر داده بود.

ديويد کامرون متولد ۹ اکتبر سال ۱۹۶۶ ميلادی از سال ۲۰۰۵ رهبری حزب محافظه کار را برعهده داشت و معتقد است که پس از رسيدن به رهبری حزب محافظه کار با انجام اصلاحاتی لازم اين حزب را به حزبی مدرن تبديل کرده است. همچنين وی با چند واسطه يکی از نوادگان شاه ويليام چهارم است.

کامرون پنجاه و سومين و جوانترين نخست وزير انگليس طی ۲۰۰ سال گذشته است و در دولت جديد بريتانيا "نيک کلگ" رهبر حزب ليبرال دموکرات به عنوان معاون نخست وزير، "جرج اوزبورن" به عنوان وزير دارايی و خزانه دارايی و "ويليام هيگ" به عنوان وزير خارجه فعاليت خواهند کرد.

کامرون در سال ۲۰۰۵ و پس از آن در انتخابات امسال از شهر ويتنی به نمايندگی مجلس انتخاب شد و درحالی به عنوان نخست وزير انگليس انتخاب شده است که تهديد کرده حقوق بيکاری و مستمری افرادی که توان فعاليت دارند اما به دليل حقوق بيکاری تن به کار نمی دهند را قطع می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016