چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری اولين جلسه دادگاه احمد قابل، جرس

- اعتراض قاضی به استفاده از پابند برای اين نوانديش دينی

جــرس: به گزارش خبرنگار جرس، اولين جلسۀ دادگاه احمد قابل، پژوهشگر و نويسندۀ زندانی، امروز چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ماه در مشهد برگزار شد.

هادی قابل، برادر اين محقق نوانديش دينی، در گفتگو با جرس، با بيان اينکه "امروز ساعت نه و نيم صبح اولين جلسۀ دادگاه وی برگزار شد که بعد از نيم ساعتی که از جلسه سپری شده بود، به خانواده اجازه ورود به دادگاه داده شد"، از موکول شدن اين دادگاه به زمانی ديگر جهت تصميم گيری قاضی برای ادامه روند يا ارسال پرونده به تهران خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قابل در اين زمينه خاطرنشان کرد "تا فردا بايد لايحۀ دفاعیۀ هادی قابل توسط وی و وکلای مدافع تنظيم شود و تصميم قاضی نيز تا فردا اعلام خواهد شد که اين پرونده در مشهد خواهد ماند يا برای تلفيق با پرونده های ديگرِ وی به تهران خواهد رفت و يا حتی قرار وی تبديل گردد."

صالح نيکبخت، يکی از وکلای مدافع احمد قابل که اينک در مشهد به سر می برد، در گفتگو با جرس، يکی از اتهامات وارده به قابل را "نامه به رهبری" ذکر کرد و از در حال تکميل شدنِ لايحه دفاعيه وی طی روز آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار جرس، از آنجا که اين پژوهشگر و نويسنده را با پابند به دادگاه آورده بودند، قاضی کاووسی امروز در دادگاه دستور داد که از اين به بعد رعايت احترام وی صورت گيرد و ديگر با پابند به دادگاه آورده نشود.

اين پژوهشگر دينی و نويسندۀ وبلاگ «شريعت عقلانی»، روز ۲۹ آذر هنگامی که همراه خانواده و چند تن از دوستان خود، از مشهد برای شرکت در مراسم تشييع و سوگواری آيت الله العظمی منتظری عازم قم بود، توسط ماموران امنيتی دستگير و بعد از هفتاد روز بازداشت در اداره اطلاعات شهر مشهد، ابتدا به بند قرنطينه زندان وکيل آباد آن شهر و بعد از چند هفته، به بخش مرکزی آن زندان منتقل شد.

اين انديشمند نزديک به مرحوم آيت الله منتظری، بارها با نامه های سرگشاده و انتقاد از مقامات ارشد جمهوری اسلامی - بويژه رهبری- نسبت به اقدامات و تصميم گيری های آنان انتقاد کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016