پنجشنبه 30 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور حکم سی و شش ماه حبس تعزيری برای آرمان رضاخانی، نخبهء جوان، هرانا

خبرگزاری هرانا - با حکم قاضی مقيسه رياست شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، آرمان رضاخانی دانشجوی رشته مهندسی آی تی به ۳۶ ماه حبس تعزيزی محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، رضاخانی در اواخر آذر ماه در حالی که برای مصاحبه پيرامون موفقيت های علمی کسبی به يکی از روزنامه های کثير انتشار دعوت شده بود بازداشت گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ۴۰ روز نخست بازداشت در بازداشتگاه های سپاه از جمله کاخ جوانان و ۲ – الف، تحت شرايط سخت بازجويی و فشار شکنجه مجبور به اعترافات ساختگی شد و با وعده ی آزادی، راهی زندان اوين گرديد تا پس از ۵ ماه بازداشت در ۲۹ اردی بهشت ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام "توهين به رهبری" به ۲ سال حبس تعزيری به اتهام "توهين عليه نظام" به يک سال حبس تعزيری و به اتهام "توهين به رييس جمهوری" به ۱۰۰ هزار تومان جريمه نقدی محکوم شد.

آرمان رضا خانی دانشجوی رشته مهندسی آی تی، برگزيده ی دوم جشنواره خارزمی، نخبه رياضيات ممتاز کشوری در المپياد رياضی، مکتشف قانون در رياضی به نام قانون مربعات و مثلثاث رضا خانی و مخترع جوان در زمينه هايی چون سازه های معماری و کمک آموزشی پيکتال است.

آرمان در سال های گذشته کتبی در زمينه رياضيات، ادبيات و جامعه شناسی تعليف کرده که در انتظار چاپ است. وی به زبان های انگليسی و ايتاليايی تسلط دارد و با زبان های روسی و اکراينی آشناست و در مسابقات مختلفی چون سازه های ماکارونی حضور موفقی داشته است. از ديگر موفقيت های رضاخانی حل يکی از مسائل اوپن رياضيات است که مورد تعييد اساتيد دانشگاه های مطرح کشور قرار گرفته است. وی هم چنين فعاليت های ديگری در زمينه ی برنامه نويسی و آی تی و رياضيات نيز دارد .

آرمان رضاخانی متولد بهمن ۶۹ است و پدر ايشان در حالی که آرمان کمتر از ۲ سال داشته است به وسيله جلال الدين پارسی کانديدای دوره نخست رياست جمهوری و از حاميان سرسخت جمهوری اسلامی به قتل رسيده است. محمد رضا رضاخانی پدر آرمان مترجم کتاب معروف "امپرياليسم ژاپن" است که در سال ۷۱ با شليک گلوله ای جلال الدين پارسی به قتل رسيده است.

گفتی است در حالی که خانواده رضاخانی داغدار و منتظر رسيدگی عادلانه به اين جنايت بودند، پارسی در دادگاه نمايشی که بعد ها موضوع کتاب محاکمه قانون، روند بررسی دادگاه جلالدين پارسی شد؛ آزاد گرديد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016