پنجشنبه 30 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ظلم رفتنی است و حق ماندنی، بيانيه دفتر تحکيم وحدت در پی صدور احکام سنگين حبس برای بهاره هدايت و ميلاد اسدی، دانشجونيوز

دانشجونيوز: دفتر تحکيم وحدت با انتشار بيانيه ای احکام زندان صادر شده برای بهاره هدايت و ميلاد اسدی، دو عضو شورای مرکزی اين اتحاديه، را محکوم کرده و به حاکميت هشدار داد که در آستانه ۲۲ خرداد بذرهای کينه و نفرت را عميق تر از پيش می کارد و آنچه درو خواهد کرد حاصل همين ظلم است.

به گزارش دانشجونيوز، دفتر تحکيم وحدت در بيانيه خود احکام زندان صادر شده برای دانشجويان را "ظلمی و جوری مضاعف" نشات گرفته از "دادگاهی فرمايشی" دانسته و اينگونه اعمال حاکميت را موجب افزايش خشم مردم دانسته است.

دفتر تحکيم وحدت همچنين خطاب به دانشجويان آورده است: «روزهايی که می آيد گرچه بسيار سخت است و صبر می طلبد و استقامت می خواهد اما سرنوشت ايران زمين را خواهد ساخت، پس بايد محکم تر از پيش بود و بر مطالبات و آرمان ها سخت تر پای فشرد.»

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز گذشته احکام بسيار سنگين حبس برای دو عضو برجسته شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت از سوی دادگاه انقلاب صادر شد. طی اين احکام بهاره هدايت به ۹ سال و نيم و ميلاد اسدی به ۷ سال حبس محکوم شدند. احکام صادره برای اين دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت جامعه دانشگاهی را در بهتی عميق فرو برده است. طی سال های گذشته صدور چنين حکم هايی برای دو عضو يک مجموعه دانشجويی بی سابقه بوده و جامعه دانشگاهی و مدنی در عين تحير و خشم از سنگ هايی که اين روزها به سوی دانشگاه فرو می ريزند، به زندان افکندن انسان هايی دلسوز و دانشجويانی رنج کشيده را ظلمی غير قابل جبران و بی بازگشت می داند.

دانشگاهی که لبالب از خشم لبريز است، طی دوران تکيه غصبی احمدی نژاد بر مسند رياست جمهوری آماج حملات بسياری بوده است: حبس ها و محروميت ها، زندان ها و بازداشت ها، تحقير ها و سرکوب ها، آزار ها و شکنجه ها... . اما باز با تکيه بر دانشجويان و فعالين با سری برافراشته از اين گذرگاه ها عبور کرده است. دانشگاه دهه های متعددی نقطه آغاز حمله غاصبان ِ جايگاه حقيقی مردم بوده است. اما طی روز های گذشته، در آستانه سالگرد انتخابات، صدور احکامی چنين سنگين و حبس های طويل المدت به اذهان همگان فرا رسيدن روزهايی دشوارتر را گواه می دهد گرچه سختی ها در نهايت به سود ملت است و آنکه نخواهد ماند، کسی است که از آن مردم نيست. مردم طی مبارزات خويش در تاريخ ثابت کرده اند که «ظلم حتی اگر دير پايد، عمر ابدی نبايد.»

دفتر تحکيم وحدت نه فقط طی سال ۸۸ که از آغاز ۱۸ تير ۷۸ راهی را در پيش گرفت که سنگلاخ ها و دشواری های بسيار داشت و دارد اما ذره ای از اين راه باز نگشت و نخواهد گشت و حق کلام در اين سخت نهفته است که «ظلم رفتنی است و حق ماندنی» و آينده متعلق به فرزندان پاک و دلسوز اين مرز و بوم است. ايستادگی ستودنی و گرانبهای دو يار سرافراز جنبش دانشجويی بر قانونی بودن تمامی فعاليت های اين اتحاديه دانشجويی و اصرار بر بيگناهی، ياد آور مقاومت های دانشجويان دانشگاه های سراسر ايران در ماه ها و سال های گذشته است. آنان که مهر سکوت را بر لبان خويش نزده و جور و بيداد را تاب نياوردند در اين ميان در بندی گرفتار آمده اند که غاصبان، راه رهايی را برای آنان اعتراف به کارهای نکرده و پذيرش اشتباهات و جبران گذشته خوانده اند اما بايد ياد آور شد که «راه رهايی ديگری» هم وجود دارد، راهی که مردم آن را می سازند و می آفرينند.

بهاره هدايت، فعال سرشناس و حق طلب دانشجويی، مسئول روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت، دبير سابق کميسيون زنان دفتر تحکيم وحدت و عضو دو دوره شورای مرکزی اين اتحاديه در زندان فشارهای بسياری را جهت بازگشت از راه خويش و انجام مصاحبه ها تحمل کرد. نزديک به ۵ ماه از دستگيری او می گذرد و پس از تحمل روزهای انفرادی به سلول های چند نفره و بند نسوان منتقل شد. فعاليت های بهاره هدايت در دفتر تحکيم وحدت و جنبش زنان همواره شفاف و مسالمت آميز بوده و حقانيت و قاطعيت مواضع اش خواب زور گويان را آشفته است. عضو برجسته شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت در چهار سال گذشته پنج بار بازداشت شده است و در نهايت در حکم صادره از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب احکام حبس پيشين او نيز تأييد شد.

ميلاد اسدی، دانشجوی ۲۴ ساله دانشگاه خواجه نصير الدين طوسی و عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، از ۹ آذر ماه بازداشت شده و پس از بازجويی های متعدد در باب فعاليت خويش در دفتر تحکيم وحدت و حوزه دانشجويی و سپری کردن بيش از ۲ ماه در سلول های انفرادی فشارهای فراوانی جهت پذيرفتن غير قانونی بودن فعاليت های دفتر تحکيم وحدت متحمل شد. او در حالی حکم ۷ سال حبس تعزيری را دريافت کرد که بيش از ۶ ماه از زمان بازداشتش می گذرد. دبير واحد فرهنگی-اجتماعی دفتر تحکيم وحدت فعاليت هايی مسالمت آميز و در چارچوب مسائل دانشجويی داشته و فرياد حق خواهی دانشجويان را سر داده است.

دفتر تحکيم وحدت احکام صادر شده را ظلمی مضاعف و جوری مضاعف می داند و اعتقاد دارد اين احکام از دادگاهی فرمايشی بيرون آمده و حکمی از پيش صادر شده برای حاکم کردن فضای اختناق و سرکوب بيشتر است. گرچه مشت آهنين از سوی حاکميت اقتدارگرا سخت تر بر مردم رنجديده، دروغ شنيده و ريا ديده فرو می آيد اما پايان اين راه آغاز سربلندی و پيروزی همه دانشجويان و مردم است. حاکميت اقتدارگرا چاره را در برخوردهايی سخت تر و ورود آوردن ضربه هايی شوک آور ديده اما بايد متذکر شد که اين ضربه ها در طول تاريخ همواره بوده و سهمگينی آنها تنها خشم مردم را افزون خواهد کرد.

دفتر تحکيم وحدت ضمن محکوم کردن احکام صادر شده برای دو عضو سرشناس و با سابقه جنبش دانشجويی، به حاکميت يادآور می شود راه در پيش گرفته شده در آستانه ۲۲ خرداد بذرهای کينه و نفرت را عميق تر از پيش می کارد و آنچه درو خواهد کرد حاصل همين ظلمی است که بر مردم اين آب و خاک می کند. در عين حال دانشجويان و مردم بايد بدانند روزهايی که می آيد گرچه بسيار سخت است و صبر می طلبد و استقامت می خواهد اما سرنوشت ايران زمين را خواهد ساخت، پس بايد محکم تر از پيش بود و بر مطالبات و آرمان ها سخت تر پای فشرد.

دفتر تحکيم وحدت
۲۹ ا رديبهشت ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016