جمعه 31 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله کنندگان به ابطحی بی‌سيم و اسلحه داشتند، کمپين بين المللی حقوق بشر


عکس از صفحه فيس بوک سيدمحمدعلی ابطحی

روز گذشته سيدمحمدعلی ابطحی معاون سابق رييس جمهوری هنگامی که از جلسه ای که درشهرری برگزارشد به منزل باز می گشت توسط نيروهای لباس شخصی مورد حمله قرار گرفت. اين جلسه به مناسبت يادبود استاد مرحوم ميرزاجوادکرمانی برگزارشد.کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران از طريق منابع موثق که از دور شاهد اين ماجرا بودند اطلاع حاصل کرد که ضاربان اسلحه و بی سيم به همراه داشته اند. با آنکه آقای ابطحی جزييات بيشتری از اين حمله منتقل نکرده است اما اطلاعات کمپين نشان دهنده آن است که حمله ياد شده به صورت برنامه ريزی شده توسط نيروهای يکی از ارگاه های رسمی شبه نظامی بوده و ضاربان قصد صدمه فيزيکی به نداشته بلکه برای ايجاد رعب و وحشت به چنين اقدامی دست زده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابطحی درصفحه فيس بوک خود نوشت: «… در حين خروج مورد حمله چند نفر لباس شخصی قرار گرفتم و بعد در وسط بزرگراه نزديک حرم يک اتومبيل پرايد جلويم پيچيد و چندين موتور سوار با لگد و کابل و چاقو به اتومبيلم حمله کردند و شيشه ها را شکستند و گاز اشک آور به داخل اتومبلم انداختند و من توانستم به شکل معجزه آسائی از آن منطقه با شيشه های شکسته و چشم پر اشک خارج شوم. خيلی حمله وحشيانه ای بود.هيچکس هم به کمکم نيامد. خيلی مطمئن و بدون واهمه. خدا رحمم کرد.»

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران نگرانی خود را از حضورگروه های فشار و نيروهای لباس شخصی وابسته به بسيج و سپاه پاسداران برای آزارو اذيت سيستماتيک شهروندان ابراز می کند و از مقامات قضايی ايران می خواهد که با يافتن بانيان چنين حرکت وحشيانه ای و محاکمه مسببان آنها از تکرار چنين حوادثی جلوگيری کند. بديهی است سکوت مقامات ايرانی و احيانا منتسب کردن چنين اقداماتی به گروه های خارج از کشور با توجه به اينکه همه شواهد نشان می دهد نيروهای لباس شخصی که مجهز به بی‌سيم و اسلحه و گاز آشک آور بوده چنين حمله ای را صورت داده اند تنها بر شايبه هماهنگ بودن نيروهای خودسر با بخش هايی از قوه قضاييه که دستگاه های نظامی و اطلاعاتی نفوذ زيادی بر آنها دارند می افزايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016